מסלולים מיוחדים

לראות מקרוב את הטבע, הכי נגיש הכי קל - חלק ג'

לכבוד עונת בין הזמנים, והחופשות המשפחתיות, קבלו שלושה טיולים לנחלים מרהיבים עם מסלולים שמותאמים גם לכיסאות גלגלים. מעכשיו כולם ביחד יכולים ליהנות, לחוות ולנוח. כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מקרב אתכם הכי קרוב שאפשר (טיולים)

הברכה הידועה תגרום גם לאדישים ביותר לחייך. ברכת המשושים (צילום: דודו פילס)

רק לאחרונה הכשירה רשות הטבע והגנים שבילים מונגשים במספר שמורות טבע וגנים לאומיים המותאמים לכיסאות גלגלים. מעכשיו איו תירוצים, כולם יוצאים לטיול וכולם יכולים להתרגש, לחוות ולנוח.

כיכר השבת בפרויקט מיוחד בשיתוף רשות הטבע והגנים מביא לכם שלושה מסלולים לנחלים, שבדרך כלל אינם נגישים לכסא גלגלים. כרגיל, לא התפשרנו ובחרנו לכם את הטוב ביותר, גם מקור מים, גם נוף מרהיב, כדי שכל המשפחה תוכל לצאת לחופשה ביחד.

נחל המשושים

הפעם בחרנו עבורכם את היהלום שבכתר של הגולן: נחלים ומעיינות זורמים, מפלים, קניונים ונקיקים, ואתר עתיקות. רשות הטבע והגנים סללה שביל מיוחד כדי שגם בעלי מוגבלויות בתנועה יוכלו ליהנות מהנופים שאין להם תחליף בארץ.

נחל המשושים יוצר קניון בזלת, ובכל האזור נמצאים מפלים וברכות, וביניהן מי אם לא ברכת המשושים הידוע. גם כאלה שהפכו לאדישים לנופי הארץ, יתפעלו ממראה הטבע שיתגלה לעיניהם.

הדרך הסלולה יוצאת מהכיכר שברחבת הכניסה, דרך השלטים המכוונים אל "שביל התצפיות". שמו של השביל ניתן לו על שם מרפסת התצפית ("המרפסת הדרומית") אשר ממנה יתגלה כל הנוף העצום של מרחבי שמורת יהודיה, ומגוון הנחלים הזורמים למרגלות התצפית, רק מאה מטרים מתחתיה: נחל משושים והזוויתן.

השביל המיוחד ממשיך על כתף הנחל למרפסת תצפית נוספת ("המרפסת הצפונית") אשר ממנה ממשיכים לכיכר ולנקודת היציאה. אורכו של השביל 300 מטרים.

ישנו שביל ארוך יותר, הדולמן - מצבת קבר גדולה. זהו מבנה מאבן בזלת גולמית שמונחת על אבנים קטנות ממנה כמו שולחן ענק, ויחד נוצר מבנה בעל פתח הפונה דרומה.

משביל הדולמן ממשיכים מזרחה אל כתף נחל משושים ומשם צפונה, אל מרפסת התצפית ממנה נשקפים נופי שמורת יהודיה. אורכו של שביל הדולמן הוא 700 מטרים.

נחל משושים הוא נחל האיתן הארוך ביותר בגולן, ואורכו 35 ק"מ. אל מול נופיו תוכלו לנוח ולנפוש, לשבת כל המשפחה ולרוות ממראות הטבע בכל פינה ופינה.

אז איך מגיעים? 3 ק"מ מצפון לחד-נס (כביש 888, בין סימני 5-6 ק"מ) פונים מזרחה בדרך כבושה. אחרי 2.5 ק"מ מגיעים לרחבת החניה של נחל משושים.

בונוס: במקום נמצא חניון לילה שמורת טבע יהודיה, וניתן לחנות בו למשך הלילה לקמפינג. בחניון כמובן יש חשמל ותאורה, שירותים וברזיות מים, מזנון וסככות צל. לפרטים: 04-696-2817

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר