"נחבור לתנופה והתחדשות"

ביקור הנהלת עמותת ידידות טורונטו בעמנואל

הרב משה שפירא: "קיים עיוות מובנה בדרך הקצאת המשאבים בתחום הרווחה, כך שיישובים חלשים אינם יכולים לנצל במלואם את ההקצאות הניתנות להם". יקודמו שיתופי פעולה בין עמנואל והעמותה בתכניות של מוגנות, בריאות הנפש וחילוץ עוני (כלכלה, שיווקי)

ביקור הנהלת עמותת ידידות טורונטו בעמנואל (צילום: יחצ)

הנהלת עמותת ידידות טורונטו, בראשות מנכ"ל העמותה הרב משה שפירא, ערכה סיור בעמנואל.

הסיור נערך בהזמנת ראש המועצה המקומית, הרב עזרא גרשי במטרה לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה בין המועצה והעמותה. בסיור השתתף גם הרב ינון אזולאי, יועצו הבכיר של שר הפריפריה והפנים הרב אריה דרעי, במטרה לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה של משרדים אלו עם המועצה.

הסיור נפתח בסקירה נרחבת של ראש המועצה והצוות הבכיר במועצה על שירותי החינוך והרווחה במקום ולאחריו נערך דיון מקצועי מקיף.

בדיון הועלתה המורכבות עימה מתמודדת המועצה הנובעת מקשיים אובייקטיביים וכן מהעובדה כי קיים עיוות מובנה בדרך הקצאת משאבים של המדינה לישובים מהפריפריה.

זאת מכיוון, שבעוד שיישובים חזקים כלכלית מצליחים לנצל את התקציבים הממשלתיים במלואם כיוון שהם מצליחים לגייס כספים משלימים לתקציבי הממשלה, הרי שישובים מהפריפריה אינם מצליחים לגייס כספים משלימים ובכך נאלצים להחזיר את תקציביהם הלא מנוצלים לקופת המדינה מדי שנה.

הצוות הבכיר במועצה הביע התעניינות בהטמעת תכניות של עמותת ידידות טורונטו בעמנואל, כגון תכניות עבור ילדים בגיל הרך, תכנית אל הנפש לסיוע לילדים החווים קשיים רגשיים ובתכנית קידום משפחות המסייעת למשפחות להיחלץ מעוני.

בתום הסיור מסר הרב משה שפירא כי: "אנו בידידות טורונטו שמנו לעצמנו כמטרה להעצים אוכלוסיות מהפריפריה החברתית בישראל. שמחנו להכיר בעמנואל ראש מועצה וצוות מחויבים ורציניים שעושים ימים כלילות כדי לקדם את האוכלוסיה ואת הישוב. אנו נפעל בשיתוף פעולה כדי לסייע לאוכלוסיה בעמנואל. כמו כן, אנו נבחן מודל לשיתוף פעולה למציאת פתרון לבעיה של רשויות מקומיות המתקשות לממן את ההשלמה הנדרשת על מנת לממש תכניות רווחה בתחומן, כדי למנוע את הפגיעה באוכלוסיות החלשות ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר