זהירות התרסקות

הסינים איבדו קשר עם תחנת החלל והיא צפויה להתרסק על כדור הארץ

האם סין איבדה את השליטה בתחנת החלל ששיגרה לפני כחמש שנים? מדענים טוענים כי "טיאנגונג 1" צפויה להתרסק על כדור הארץ בקרוב ואף לפגוע בבני אדם (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מרכז הבקרה הסיני (צילום מסך יוטיוב)

בכתבה שפורסמה אמש (שלישי) באתר "אינדיפנדנט" הבריטי נטען כי הלוויין הסיני "טיאנגונג 1" - "ארמון בשחקים", ששוגר לחלל ב-2011, ושאמור היה לנחות בחזרה באוקיינוס בהתרסקות מבוקרת, עשוי להתנגש בכדור הארץ בכל רגע ולהתרסק ככל הנראה על האדמה.

אמנם, בדומה לכל הלוויינים האחרים, צפויה גם החללית הזאת לעלות באש כשתיכנס לאטמוספירה של הכוכב שלנו, וכך תגיע למרחב שלנו בצורה של ברזל מותך ולא במפץ עוצמתי, אולם גם כך היא עדיין תהיה מסוכנת. ובכל זאת, המדענים מסבירים כי גם במקרה כזה מרבית הסיכויים שהחללית תיפול באזור לא מאויש או בים אם כי לא מן הנמנע .

בנוסף, החוקרים סבורים כי בשל גודלה של החללית חלקים רבים עשויים לשרוד את החום האדיר של הכניסה ולהישאר כגוש ולהתפזר על פני מרחב גדול בכדור הארץ, ואף לפגוע באנשים.

סין קיוותה להשתמש בלוויין כחלק ראשון של תחנה או מעבדת חלל, שתתחרה בחללית המשותפת לרוסיה ולמערב. עד 2013 ביצעה בייג'ין ניסיונות עגינה על הלוויין, כדי לבדוק אם אפשר להצמיד לו חלליות אחרות ולבנות תחנה. מאז, נטען באתר הבריטי, היה הלוויין מצוי במצב של "ניהול פעילות", שכולל בקרה על מעופו סביב כדור הארץ. כך למשל, אפילו בדרכו למטה אמור הלוויין לבצע כמה ניסויים מדעיים שונים, לדברי בכירים סינים.

בינתיים המומחים מעריכים כי בסין מחכים לשנייה האחרונה לפני שיודיעו לעולם על הבעיה בחללית. זאת למרות שידוע שהסינים איבדו ככל הנראה את התקשורת עם הלווין והוא אכן יתרסק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר