מרגיז

למרות הסיכומים: נהרס מבנה ישיבת "מתחברים" לנוער נושר

מבנה ישיבת "מתחברים" ברמת אשכול בירושלים, נהרס על ידי מנהל מקרקעי ישראל בניגוד לסיכומים עם מנהלי הישיבה והעירייה. "התלמידים מגיעים לפה כשהם דומעים ובוכים" (חדשות חרדים)

(באדיבות המצלם)

בשעת בוקר מוקדמת (רביעי) הגיעו טרקטורים מטעם מינהל מקרקעי ישראל למתחם ישיבת 'מתחברים' לנוער נושר בשכונת 'רמת אשכול' בירושלים, בכדי להרוס את מתחם הישיבה.

ההריסה מגיעה לאחר תקופה אורה של דיונים והבטחות שונות מפוליטיקאים כי המקום לא ייהרס, אך כאמור המאמצים לא צלחו והמינהל הגיע להרוס את המקום בטענה כי המבנה אינו חוקי.

בני מחלב מקים הישיבה אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הבחורים מתחילים להגיע לפה כשהם דומעים ובוכים. בחורים שלא החזיקו במסגרות שגרתיות. אימצו את מתחם "מתחברים" כבית. המקום היחיד שגרם להם להתנתק מהרחוב. לנו אין תשובות. מודים לכל חברי המועצה שמתעניינים, שמנסים להתערב. שיגיעו למתחם לענות תשובות לנערים השבורים והכאובים".

חבר מועצת העיר וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מיכאל מלכיאלי פנה במכתב בהול לראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "בוקר זה עצוב הוא לעיר ירושלים. בוקר בו למסגרת "מתחברים" הפועלת גדולות ונצורות בקרב בני נוער בסיכון אין יותר בית. הבוקר עלו טרקטורים על המבנים בהם שכנו וטופלו עשרות בני נוער בסיכון והרסום והחריבום עד היסוד. כפי שהעידו גורמים משטרתיים בעיר, מסגרת זו שבראשותו של ר' בני מחלב, הפחיתה את הפשיעה מבני נוער אלו באופן ניכר ומשמעותי".

מלכיאלי מבקש בסיום במכתבו מברקת לכנס בדחיפות עוד היום את כל הגורמים הנוגעים בדבר, מנכ"ל העירייה, גורמי הרווחה והחינוך, הממונים על נכסי העירייה, האחראים על קידום נוער, וכל מי אשר יד לו ונושא באחריות לנוער בירושלים, בכדי למצוא פתרון דחוף לבני נוער אלו אשר ישוטטו החל מהבוקר ברחובות העיר ללא בית ומסגרת טיפולית, והתוצאות מי יישורן.

אשר משאלי מחזיק תיק קידום נוער החרדי בעיריית ירושלים אומר ל"כיכר השבת" "זה הפרה בוטה מול סיכום שנעשה לפני כמה חודשים עם מנהל מקרקעי ישראל שהישיבה תישאר שם עוד שנה ובמהלך השנה היינו דואגים לישיבה. זה בוקר עצוב. בקשתי מההנהלה והמנכ"ל לעשות ישיבה דחופה ולדאוג להם לממ"ד בהקדם האפשרי בקרקע ליד שקשורה לעיריית ירושלים", אומר משאלי ומוסיף, "ומעניין אם כך היו פועלים באותה יעילות וזריזות גם במזרח ירושלים במבנים לא חוקיים".

ממנהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו הבוקר מבנה בלתי חוקי שהוקם כפלישה לאדמות המדינה בירושלים. הסגת גבול באדמות המדינה היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. מדובר באדמות מדינה בניהול רשות מקרקעי ישראל, שבעבר הקים בהם פולש מבנה בלתי חוקי בעבר ולאחר עזיבתו את המקום נכנסה לשטח קבוצת בני נוער.

לאחר איתור הפלישה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל התברר כי המבנה מחובר לחשמל בחיבור פיראטי המהווה סכנת נפשות. המפקחים מסרו למחזיקים במבנה התראה שהקציבה להם 7 ימים להתפנות מהשטח, אך הם לא צייתו לה. רשות מקרקעי ישראל פנתה פעמיים לעיריית ירושלים בבקשה לטפל בנושא אך הנושא לא טופל.

בנוסף, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה במשטרת ירושלים על הסגת גבול באדמות המדינה, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. לאחר שהפולשים לא צייתו להתראה הוציאה נגדם רשות מקרקעי ישראל צו סילוק פולשים המקציב למסיגי הגבול 30 יום לפנות את הקרקע. בסוף תקופה זו הקציב להם צו נוסף 45 יום נוספים לפנות את הקרקע, אך המבנה לא פונה.

בעקבות זאת, הגיעו הבוקר מפקחי רשות מקרקעי ישראל לשטח ופינו את הקרקע תוך שהם מנתקים את החיבור הפיראטי לרשת החשמל. המבנה הבלתי חוקי נהרס והקרקע הושבה למאגר הקרקעות הציבורי".

"מדובר בפינוי והריסה של מבנה במסגרת צו סילוק פולשים. במקרה זה ניתנה לעיריית ירושלים שהות מיוחדת למצוא מקום חליפי לפעילות, משלא עמדו בזמנים בוצע הצו. מפקחי רשות מקרקעי ישראל פרוסים ברחבי הארץ ופועלים באופן תמידי כנגד מסיגי גבול המנסים לגזול את הקרקע הציבורית, לטובת הציבור כולו" אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "ההריסה בוצעה נעשתה ללא תיאום עם העיריה ובצו בית משפט. העיריה ממשיכה במאמצים לאתר פתרון חלופי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר