החברה המאחרת ביותר בעולם: אל על

רק כ־36% מטיסות אל על הגיעו ליעדן בזמן בחודש שעבר. אפילו חברה פקיסטנית - מהמדינות הנחשלות בעולם - מדורגת מעל חברת התעופה הלאומית. באל על מאשימים את... הטייסים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טיסת אל על נוחתת (צילום: Gideon Markowicz/FLASH90)

דו"ח מוסמך ואמין שבחן את האיחורים של חברות התעופה מדרג את חברת אל על הישראלית במקום ה־40 והאחרון ברמת הדיוק בטיסות. מכל חברות התעופה הגלובליות אחוז טיסות אל על בהן חל איחור של יותר מ־15 דקות הוא הגבוה בעולם. מכון Flightstats, נחשב למוביל בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתוני זמן אמת של חברות תעופה, והוא שבדק וערך את הדו"ח המדובר.

בדו"ח נבדקו זמנים של 2,667 טיסות אל על, שהיוו כ־87% מכלל הטיסות של החברה באותו חודש. התברר כי שיעור האיחורים עמד על קצת יותר מ־64%, עם זמן איחור ממוצע של 48 דקות. מה שאומר, שרק כ־36% מטיסות החברה הגיעו ליעד בזמן. החברות הכי דייקניות בחודש יוני היו ג'פאן איירליינס (JAL) ואול ניפון (ANA) היפניות, ואחריהן קטאר איירווייז ואיבריה הספרדית. בתחתית, לפני אל על, מדורגות בריטיש איירווייז, אייר צ'יינה וצ'יינה איסטרן.

גם בדו"ח החצי-שנתי של מכון המחקר, אל על יוצאת הכי גרועה בעולם מבחינת הדיוק: מתחילת 2016 רק 47% מטיסות החברה הגיעו ליעדן בזמן - כלומר יותר ממחצית מהטיסות איחרו. זמן האיחור הממוצע בטיסות של אל על בתקופה זו עמד על כ־45 דקות. שכנתה לתחתית של אל על בדירוג זה היא חברת פקיסטן איירליינס.

מכון פלייטסטאטס מבצע מדי חודש סקירה מקיפה של חברות התעופה בעולם ומדרגת אותן לפי מידת הדיוק המבצעי שלהן בקטגוריות שונות: חברות תעופה גלובליות, חברות תעופה עיקריות, חברות התעופה לפי אזורים, ודירוג של הדיוק המבצעי של חברות הלוקוסט. במסגרת הבדיקה סוקרת החברה את מרבית הטיסות של החברות: ק.ל.מ ההולנדית (דיוק ב־90% מטיסותיה), ג'פאן איירליינס (88%) ואיבריה (88%) היו חברות התעופה עם אחוז הדיוק המבצעי הטוב ביותר בחצי השנה האחרונה.

חברת אל על, מצידה, מאשימים באיחורים את הטייסים - "לצערנו, בתקופה האחרונה טייסי אל על נוקטים בעיצומים, משבשים את פעילות החברה וגורמים לעיכובי טיסות" - אולם מבדיקת מוסף 'ממון' המפרסם את הנתונים עולה, כי גם לפני תחילת השיבושים (שהחלו בנובמבר) דורגה אל על במקומות הכי נמוכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר