הותר לפרסום שמו של הישראלי שחצה את הגבול לעזה

זהו כבר האזרח השלישי שחוצה ביוזמתו את הגבול לתוך רצועת עזה, מה שאמור להדליק את כל הנורות האדומות במערכת הביטחון שמפקחת על הגבול הרגיש. כעת הותר שמו לפרסום (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מקום חציית הגדר (צילום: רועי עידן, ynet)

הותר לפרסום שם האזרח הבדואי שחצה את הגבול לעזה: שמו הוא ג'ומעה אבו גנימה. כזכור, אתמול (שלישי) אזרח ישראלי זוהה בצהריים כשהוא חוצה את הגדר לכיוון רצועת עזה. האירוע עדיין נמצא בבדיקת כוחות הביטחון והנסיבות אינן ברורות לפי שעה.

ג'ומעה חצה את הגדר במרכז הרצועה, וככל הנראה טיפס עליה במהירות. התצפיות זיהו אותו והקפיצו כוחות מחטיבת גבעתי, שאחראים לגזרה - בקרבת נחל הבשור, בגזרה המקבילה לעיירה הפלסטינית חאן יונס. מול אזור החצייה חמאס מפעיל רצועת ביטחון משלו הכוללת ציר מערכת ומוצבי ביטחון שוטף.
כידוע, לפני כשנתיים חצו שני ישראלים את הגדר לרצועת עזה. הראשון הוא אברהם (אברה) מנגיסטו, רווק בן 29 מאשקלון, שנמצא ברצועה מאז 8 בספטמבר 2014. השני הוא הישאם א-סייד, בדואי תושב הדרום, המוכר כלוקה בנפשו, שחצה את הגבול לרצועה שלושה חודשים לאחר מכן. הפרסום על אודותיהם הותר רק לפני כשנה, לאחר שמנהיג חמאס חאלד משעל הצהיר כי ישראל מנהלת מגעים עם הארגון בנוגע להשבת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, שנהרגו במבצע צוק איתן.
העמדה הישראלית הרשמית היא ששני האזרחים מוחזקים ברצועת עזה על ידי חמאס, על אף פרסומים שונים בנושא. מבין האזרחים הללו, רק משפחתו של מנגיסטו פועלת להשבתו ארצה, ואף יצאה למאבק ציבורי בנושא. באופן רשמי, ישראל לא מנהלת משא ומתן מול חמאס על החזרת גופותיהם של החיילים סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל והאזרחים מנגיסטו והישאם א-סייד. אולם לפני כמה ימים נודע מתווכים מנסים להגיע להבנות שיאפשרו לפחות לשבת לתחילתו של משא ומתן. גורם בכיר בישראל אמר: "חמאס רוצה עסקת שליט 2 עם שחרור של מאות אסירים". חמאס אינו מסתפק בכך אלא מקשיח עמדות ודורש גם "דמי כניסה": שחרור 50 אסירים ביטחוניים שנעצרו לאחר חטיפת הנערים במבצע "שובו אחים" - רק כדי לשבת ולדבר. הדרישה של החמאס ל"דמי הכניסה" פורסמה לראשונה בעיתון הערבי "א־שארק אל אווסט" לפני כמה חודשים, והבכיר הישראלי אישר אותה.
בחודש שעבר הפגינו בני משפחת מנגיסטו עם פעילי מטה המאבק לשחרורו מול משרד ראש הממשלה בירושלים בדרישה שלא לאשר הסכם פיוס עם טורקיה בטרם יועבר ממנו אות חיים ולפני שייפתח מו"מ לשחרורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר