בשורה טובה לישראל

הרפובליקנים מחקו את נושא "שתי המדינות"

המפלגה הרפובליקנית מחקה ממצע המפלגה את נושא החתירה לשתי מדינות. המצע אמנם אינו מחייב את המועמד אך בהחלט מדובר בהצהרת תמיכה חיובית מבחינת הימין בישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יתמוך במצע החדש? (צילום: שאטרסטוק)

אם למשהו היה ספק, המפלגה הרפובליקנית הוכיחה שוב כי היא תומכת בישראל בצורה משמעותית. ההוכחה אמש (שלישי) הייתה מחיקת נושא "שתי המדינות לשני עמים" מהמצע שהיא מגבשת לקראת בחירות 2016, כלומר מסירה מעל הפרק את נושא המדינה הפלסטינית.

מדובר בהחלטה משמעותית מאד. זו הפעם הראשונה מזה שנים ארוכות שהרפובליקנים משנים את עמדתם בסוגיה זו, אף כי המצע המפלגתי בארה"ב אינו מחייב באמת את המועמד לנשיאות, ובמידה ומועמד המפלגה, דונלד טרמאפ יבחר לנשיאות - הוא יוכל לתמוך בגישת שתי המדינות, כך מדווח בNRG.

על פי הדיווחים, הוועדה המנסחת את מצע המפלגה אישרה פה אחד את הסעיף הנוגע לתמיכה בישראל, אשר לראשונה משמיט את המחויבות ל"פתרון שתי המדינות". מי שהוביל את שינוי הנוסח הוא חבר בבית הנבחרים של מדינת דרום קרוליינה, אלן קלמונס. עם זאת, קלמונס הדגיש שאם ישראל תהיה מעוניינת לאמץ את גישת שתי המדינות, הממשל הרפובליקני לא יתנגד לכך.

זו אינה הפעם הראשונה שקלמונס יוזם את מחיקת המחויבות ל"שתי מדינות", אלא שבבחירות הקודמות הוא נתקל בלחץ נגדי של יהודים... שדולת איפא"ק. על פי דיווחים בארה"ב, הארגון התומך בישראל ביקש אז לצמצם את הפערים בין הדמוקרטים לרפובליקנים ולכן פעל להותרת סעיף "שתי המדינות" על כנו. הפעם לא נרשמה התנגדות מצד איפא"ק, והמילים נמחקו.

בנוסח החדש של המצע נכתב: "המפלגה שלנו גאה לעמוד לצד ישראל עכשיו ותמיד. ארה"ב מעוניינת לסייע בכינון שלום כולל ויציב במזרח התיכון, שידון על ידי אלה החיים באזור". עוד נאמר במצע החדש, "אנו מתנגדים לכל סוג של צעדים המיועדים לכפות הסכם או להכתיב (לצדדים) גבולות או תנאים אחרים". באיום מרומז על הרשות הפלסטינית אף נאמר כי "אנו קוראים להפסקה מידית של המימון האמריקני לכל ישות שמנסה לנהוג באופן זה (להוביל להסכם בכפייה)".הנוסח טעון כעת אישור של כלל הוועידה הרפובליקנית, שתתכנס בקליבלנד בשבוע הבא וככל הנראה לא יערך שינוי בנושא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר