הרב הראשי מסנגר על הרבצ"ר הנבחר: "אהוב ומקובל"

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שלח מכתב לרמטכ"ל גדי איזנקוט, והביע תמיכה במינויו של הרב אייל קרים אל מול הסערה שמתחוללת נגדו בתקשורת בעקבות ציטוטים שלו מהעבר (חרדים)

הרב אייל קרים (Flash90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שלח היום (רביעי) מכתב לרמטכ"ל גדי איזנקוט, והביע תמיכה במינויו של הרב אייל קרים אל מול הסערה שמתחוללת בתקשורת בימים האחרונים בעקבות ציטוטים שלו מהעבר בנושאים הלכתיים.

"שמחתי לשמוע על החלטתך להשאיר על כנו את מינויו של אל"מ הרב אייל קרים כרב הראשי לצה"ל. בידעי ובהכירי את הרב ואת פעלו אני רוצה לברך אותך על החלטה זו" כתב הרב לאו לרמטכ"ל.

"בשיחות שקיימתי עם האלוף טופולנסקי בנושא עמדתי על כך שבראש ובראשונה צריכים לבחור רב שיהווה דמות תורנית והלכתית, מאחר וזהו תפקידו של רב בישראל. ואכן, הרב אייל מוכר לי שנים מבחינת ספרא וסיפא, איש אשכולות. עסקנו רבות בנושאים הלכתיים, דנתי עמו גם בנושאים אקטואליים, קבורה וזיהוי חללים שאלו נושאים המחייבים מענה הלכתי ותורני, המשולב ברגישות אכפתיות ואנושיות".

"כפי שידוע לך, מכובדי, הרב הצבאי הראשי הינו גם חבר במועצת הרבנות הראשית לישראל, הגוף ההלכתי הגבוה שדן בענייני השעה ואחראי על תחומים רבים בנושא דת ומדינה. בחירה זו מוסיפה כבוד למועצה והוא ודאי יביא לידי ביטוי את יכולותיו הן בתחום ההלכה והן בנושא הארת פנים ורגישות לזולת".

"צר היה לי לשמוע על המאבק הציבורי שמתנהל כנגד המינוי. איני חושב שכלי התקשורת ו/או גורמים בעלי נגיעה הפועלים בניסיון לשנות את אופיו של צה"ל, אמורים הם להכתיב מיהו הראוי לתפקיד חשוב וקריטי זה של הרב הצבאי הראשי, ובוודאי שאין זה מן הראוי להוציא משפטים מתוך דברי פרשנות, אשר נאמרו על הבנת הפסוקים בתורה, ולנסות להשליך מהן על אישיותו או יכולתו של הרב לכהן בתפקיד זה".

"הרב אייל הוא אהוב ומקובל בחוגים רבים בחברה הישראלית, עומד בכל הדרישות לכהן כרב הראשי הצבאי, צה"ל והעם בישראל יתברכו בתפקידו זה, ומהיכרותי עמו, בוודאי שיהווה סמל ומופת לאהבת האדם, ויהא שם שמים מתאהב בפועלו ואני מברך על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר