בכיר ברבנות ל"כיכר השבת"

"אם בתו של טראמפ תגיע לישראל - לא תחוייב בגיור לחומרא"

בית הדין הגדול החליט לא להכיר בגיורים של הרב יחזקאל לוקשטיין שגייר את בתו של דונלד טראמפ, אך בכיר ברבנות המקורב לביה"ד אמר ל'כיכר השבת': אם איוונקה טראמפ תבוא - נכיר בה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אווניקה טראמפ והרב יחזקאל לוקשטיין (צילום: שאטרסטוק ומתוך יוטיוב)

מחלוקת ברבנות הראשית? בית הדין הגדול החליט שלא להכיר בגיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין - רב קהילת ישורון בניו יורק ומבכירי הרבנים האורתודוקסיים בארה"ב - ולדרוש ממתגיירים שעברו דרכו לעבור גיור לחומרא במידה ויבקשו לקבל שירותי נישואין וגירושין בישראל, אולם בכיר ברבנות המקורב לבית הדין אומר הערב (רביעי) ל"כיכר השבת" כי למרות ההחלטה, "אם הבת של טראמפ (שגויירה על ידי הרב לוקשטיין. י.כ) תגיע לישראל - היא תוכר כיהודיה על ידי הרבנות" ולא תחוייב בגיור לחומרא.

"אם היא תגיע לארץ ותבקש להתחתן או להתגרש, היא לא תתבקש לעבור גיור נוסף. אם היא תרצה היא תעשה גיור לחומרא, אבל אם לא - המועצה הדתית תפנה את הבקשה שלה לרבנות והיא תאשר אוטומטית את הבקשה שלה ותכיר בה כיהודיה".

הגורם הדגיש כי "בית הדין לא קבע שהגיור פסול אלא דרש גיור לחומרא". לדבריו: "לא יהיה אישור אוטומטי, כי בודקים אימות של כל תעודה שהיא אמיתית ולא מזוייפת, אבל עקרונית יכירו בגיורים של הרב לוקשטיין".

כזכור, מוקדם יותר החליט בית הדין הגדול שלא להכיר בגיוריו של הרב לוקשטיין בתום סאגה ארוכה. הדיון בבית הדין נגע לעניינה של גיורת שיוצגה על ידי ארגון "עיתים", ולגביה הציעו הרבנים להעבירה גיור לחומרא בהליך מזורז. הדיון התנהל בראשותו של הדיין הרב נחום גורטלר, ועם הדיינים הרב יצחק אלמליח והרב מימון נהרי - השלושה מונו כדיינים זמניים לבית הדין הגדול. שניים מתוכם זכו למינוי קבוע כדיינים בבית הדין הגדול בוועדה למינוי דיינים שהתכנסה אתמול, וזהו למעשה פסק הדין הראשון שלהם בתפקיד.

האישה שבעקבותיה התחוללה הסערה אמרה כי "אני מרגישה מושפלת, בעצם אומרים שלא מכירים ביהדות שלי. אני אוהבת את הרב לוקשטיין, הוא הרב שלי, הוא הכניס אותי לעולם היהודי, ואני לא רוצה שהגיורים שלו לא יהיו מוכרים".

המשמעות של ההחלטה, היא שהמתגיירים של הרב לוקשטיין יהיו נתונים לחסדי הרבנויות המקומיות השונות. היכן שיוחלט להסתמך על בית הדין הגדול ולא להכיר בגיור של הרב לוקשטיין, יצטרכו המתגיירים לעבור גיור לחומרא.

מהרבנות הראשית נמסר: "הרבנות הרבנות לישראל מברכת על פסיקת ביה"ד הגבוה לערעורים שהעניק אישור נישואין לגב' נ, שגיורה נפסל בידי ביה"ד בפתח תקווה. כפי שהובהר בשבוע שעבר, הרבנות הראשית תמשיך להכיר בגיוריו של הרב לוקשטיין כפי שהיה מאז ומעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר