הרב יהודה דרעי מאושר: "בג"ץ הגביל את חופש הביטוי"

לאחר פסיקת בג"ץ שהביאה לביטול המצעד בבאר שבע, אמר רב העיר הגאון רבי יהודה דרעי בכנס גבאים כי "נפל דבר בישראל, בג"ץ החליט שלחופש הביטוי יש גבולות". צפו בווידאו (חדשות, בארץ)

(צילום: יעקב כהן)

לאחר פסיקת בג"ץ שהביאה לביטול המצעד בבאר שבע, אומר רב העיר הגאון רבי יהודה דרעי כי "אין במאבק הזה מנצחים ואין בו מפסידים", ושיבח את בג"ץ שהגביל את חופש הביטוי.

את הדברים אמר הרב דרעי בכנס למאות גבאי בתי כנסת תחת הכותרת "הגבאי המרכזי", ביוזמת ארגון "מקדש מעט", שנערך אמש (רביעי) בבאר שבע. במהלך הכנס הוקרנה לנוכחים ברכת הראשון לציון הגר"י יוסף שבירך את כל הגבאים.

לקראת ערב הגיעו להשתתף בכנס הגאון רבי יהודה דרעי רב העיר באר שבע, השר לשירותי דת דוד אזולאי וחה"כ יעקב מרגי.

ח"כ מרגי שהיה בעצמו גבאי אמר לנוכחים כי "כל התפקידים שזכיתי בהם הכל בזכות זה ששימשתי גבאי בבית כנסת". השר דוד אזולאי בישר לגבאים שבמסגרת ההסכמים הקואלציוניים שנחתמו עם ש"ס קיבלו תקציבים לסיוע לבתי כנסיות והביע תקוה שבתקציב הבא הסכום יגדל.

את הכנס חתם הגר"י דרעי רב העיר באר שבע שהתייחס בדבריו לסערה בעיר בעקובת פסיקת בג"ץ שהביאה לביטול המצעד בעיר ואמר כי "אין במאבק הזה מנצחים ואין בו מפסידים. יש בו נצחון לצביונה הרוחני של עיר האבות באר שבע".

"היום נפל דבר בישראל", אמר הרב דרעי. "בג"ץ החליט שלחופש הביטוי יש גבולות. זו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול לעשות כרצונו אבל בתנאי שלא פוגע ברגשות הציבור והחלטה זו משפיעה על כלל הסוגיות שעומדות על הפרק".

"אני לא יכול לתאר לעצמי מה היה יכול להתחולל אם וכאשר דבר זה היה יוצא לפועל", המשיך הרב, "הם היו אמורים לעבור לאורך המסלול שעובר דרך בתי כנסת בשעת מנחה וערבית. זו התגרות. אני לא שמח לאידו של אף אחד אבל יש כאן בעיר ציבור גדול בבאר שבע שגם לו יש זכויות ואף אחד לא יפר את השקט של העיר.

הרב דרעי המשיך כי "התברכנו בעיר נפלאה, 18 שנה אני כאן ואני לא זוכר שהיו מלחמות דת. הכל נסגר בהידברות. בהרמוניה ובכבוד הדדי. ללא שום הפגנה. העיר היחידה שחיים בה דתיים וחילונים וחרדים וכולם מאוחדים. אף אחד לא ישבור את האחדות הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר