הנאה לכל המשפחה

נחל עמוד - בדיוק מה שבני הנוער צריכים

הם רוצים לצאת לטיול עם המשפחה, אבל להבדיל מהילדים הקטנים והמבוגרים - הם זקוקים לטיול מאתגר ומעניין במיוחד בשביל ליהנות. כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים בסדרת כתבות לרגל בין הזמנים מביאים לכם את המקומות הנכונים שמתאימים גם לבני נוער. הפעם בחרנו לכם משהו באמת מיוחד (טיולים)

מגוון מסלולים לכל המשפחה. (צילום: לייזר)

בני הנוער רוצים לצאת לטיול עם המשפחה, אבל להבדיל מהילדים הקטנים והמבוגרים - הם זקוקים לטיול מאתגר ומעניין במיוחד בשביל ליהנות.

הם עוד לא מבוגרים מספיק כדי לנסוע עם הרכב לבד, אבל מצד שני הם לא רוצים טיול שיהיה עבורם "משעמם". אז איך כל המשפחה יכולה לצאת ביחד לחוויה מאוחדת?

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים בסדרת כתבות מיוחדת לרגל בין הזמנים עם הצעות לטיולים ברחבי הארץ, מביאים לכם את המקומות הנכונים שמתאימים גם לבני נוער. הפעם בחרנו לכם משהו באמת מעניין:

נחל עמוד

מה שמיוחד במקום המופלא הזה הוא מגוון האופציות ומסלולים שמאוחדים בנחל אחד: באורכים שונים וברמות קושי שונות.

נחל עמוד נקרא על שם "עמוד סלעי" מפורסם שנמצא בחלק התחתי של הנחל. הפעם אנחנו מציעים לכם את אזור הנחל העילי עם מסלול מוצל וכמובן הרבה מים.

מעבר למסלולי הטיול המקומיים בשמורת נחל עמוד, ישנם שבילים חשובים שחוצים אותה כמו שביל ישראל ושביל "מים אל ים" שמתחיל באזור אכזיב ומסתיים בכנרת.

השטחים הפתוחים בשמורת נחל עמוד הביאה לשגשוג אוכלוסיות מגוונות של בעלי חיים: צבאים, חזירי בר, זאבים, תנים, שפע של עופות וזוחלים ועוד. כל בעלי החיים מסתתרים בחורש הים התיכוני הסבוך, ובני הנוער יוכלו לחפש עדויות לפעילויות של כל בעלי החיים הללו.

אורכו הכולל של הנחל הוא 22 ק"מ, ותחילת המסלול בחניון לצד מרכז השרות. כדי להמשיך אתם נעזרים במפה ודפדפת מידע שתקבלו ופשוט צאו לחקור את המסלול.

אחרי שעה קלה תמצאו מבנה נטוש של משטרת עין תינה שהבריטים בנו בימי המרד הערבי במטרה לשמור על תחנת השאיבה של עין יקים.

יורדים עם השביל המסומן באדום לכיוון הוואדי, הישר אל עין יקים שנובע כל השנה. לצל המעיין תמצאו בוסתן מרהיב - שחזור של בוסתני העבר שהיו משגשגים באזור לפני מאות שנים.

משם אל ברכות השכווי, תוך מעבר דרך סבך ירוק, גשרונים מיוחדים וטחנות קמח עתיקות. בעין השכווי תגיעו לנופים עשירים חסרי תחליף: ברכות קטנות שמתמזגות יחד, עצי תאנה עסיסיים ועצי דולב גבוהים ותמירים.

תוכלו לנוח, לחוות מהשלווה והנופים הקדמוניים, ופשוט לקפוץ במים להנאתכם. בדיוק כל מה שצריך.

אז איך מגיעים? הכניסה לנחל עמוד עילי מכביש 866, בין צומת חנניה לצומת מירון, בן אבן הקילומטר 40 ל-41, כשני ק"מ מצפון לכפר שמאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר