בגלל "גזירת הגיוס"

צעדת מחאה במנהטן: "ידידי צה"ל - אויבי היהודים האמיתיים"

מאות חסידי סאטמר מניו יורק וניו ג'רזי השתתפו בהפגנה שהתקיימה מול הקונסוליה הישראלית במנהטן, בהשתתפות רבנים שמחו בחריפות נגד "גזירת הגיוס" כלשונם, לצה"ל • תיעוד (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צעדת המחאה (באדיבות המצלם)

מאות חסידי סאטמר מניו יורק וניו ג'רזי השתתפו בהפגנה שהתקיימה מול הקונסוליה הישראלית במנהטן, בהשתתפות רבנים בולטים בחסידות סאטמר.

הרבנים נאמו נגד פעילות המדינה שהוציאה לפועל את גזירת הגיוס, כשבין הנואמים אף היו שני רבנים מסאטמר בירושלים שהגיעו במיוחד לעצרת.

לאחר מכן התקיימה צעדה ברחובות מנהטן כשמשתתפי הצעדה מניפים שלטים בגנות הגזירה וקריאה למדינת ישראל להפסיק לאלתר את גזירת השמד שמאיימת לכלות את הציבור החרדי בישראל.

בצעדה אף השתתף אחד מזקני רבני סאטמר בארה"ב הרה"צ הרב חונה שטרן שהינו ניצול שואה מעל גיל 90, שהגיע בקושי רב ונתמך פיזית במהלך הצעדה.

אחד הדוברים, הרב אהרן יעקובוביץ, הסביר את ההשקפה שלהם ואמר כי "הקהילה שלנו הגיעה לארץ הקודש כדי ללמוד תורה, להתפלל ולספוג האווירה המקודשת שלה הם באו לחיות בשלום לצד תושבי הארץ.

"למרבה הצער, התנועה הציונית בא אחר כך ומטרה שונה בראשם, הם באו כדי להשתלט על קרקעות ולהקים מדינה, תוך הפרה מוחלטת של חוקי התורה. ומהר מאוד, הם הפכו מעורבים במלחמות עם האוכלוסייה הלא-יהודית מקומית, ועם מדינות אחרות.

"בתחילת המדינה הציונית בשנת 1948, מנהיגיה הבינו שהם לא יכולים להכריח את הציבור הדתי הישן להשתתף בצבאם ומלחמותיהם. אחרי הכל, האנשים האלה רצויים רק לחיות בשלום כפי שהם היו בעבר, כפי שהוריהם עשו לפניהם.

"עשרות שנים חלפו, הקהילה האורתודוקסית גדלה, ואז ההנהגה הישראלית שינתה את טון הדיבור שלה. הם לא יכלו לראות קהילה גדולה של יהודים מהדור הישן בקרבם, יהודים ששומרים את האידיאלים של היהדות, והחליטו לשנות את הקהילה החרדית בישראל על ידי שיגרמו לצעירים להתגייס לצבא ושם להעביר אותם כור היתוך ציוני וחילוני".

"אל תיתנו להם להוליך אתכם שולל", זעק הרב יעקובוביץ, "הצבא הישראלי אינו זקוק לצעירים הללו, הם לא צריכים את האורתודוקסים - המטרה היחידה שלהם היא לכפות עליהם לנטוש את אמונותיהם".

לאחר סדרת הנאומים, המפגינים צעדו מהקונסוליה למשרדי ידידי צה"ל, שם הרב יעקובוביץ התייחס אל תומכי ה-FIDF וכינה אותם "ידידי צה"ל אבל אויבי היהודים האמיתיים".

"אתם חברים של צה"ל, אשר מעמיד את העם היהודי בסכנה. אנחנו חברים של יהודי ארץ הקודש, ואנחנו אלה שרוצים את ביטחונם", הוא הכריז.

הנואם סיים את העצרת כשהוא מודה למשטרת ניו יורק שמאפשרת להם את חופש הביטוי, וציין כי הוא מצפה גם ממשטרת ישראל להתנהג כך ולתת ליהודי ישראל למחות נגד גזירות המדינה מבלי להזיק להם בגוף ובנפש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר