בלי בננות

הדיאטה החדשה של הקופים בספארי • צפו

הקופים בספארי ברמת גן עוברים שינוי דרמטי בתזונה שלהם. מתזונה עתירת פירות לתזונת ירקות דלת סוכר. "הפירות גורמות לחיות לבעיות לב ולבעיות בשיניים", מסבירים שם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

גם בעלי החיים צריכים שימת לב לבריאותם ולכן הקופים בספארי ברמת גן לא יאכלו יותר בננות. הסיבה לכך, הקופים משמינים ויש דאגה לבריאותם.

בספארי טוענים כי בעוד הפירות בריאים לבני האדם, כמויות הסוכר שיש בהם כיום גבוהות בהרבה מאשר בפירות הגדלים בר, בין היתר כתוצאה מתהליכי השבחה גנטית. הסוכר, אומרים בספארי, אינו הבעיה היחידה בתפריט של הקופים, אלא גם מחסור בחלבונים ובסיבים תזונתיים שנעדרים מהפירות — שכיום מהווים כ־80 אחוז ממזונם. על פי שלומית שרון, אחראית תחום תזונה בספארי, ישנם קופים שהתזונה הזו דווקא גורמת להם לתת־משקל — בעיה בריאותית אחרת לחלוטין.

"ישנה כיום מודעות גבוהה לרווחת בעלי החיים בגני החיות, וכחלק מהמגמה הזאת התחילו לבחון גם את המזון שנותנים להם", אומרת שרון ל"ידיעות אחרונות". "הוא מתאים לבני אדם, ולא לגמרי מתאים לבעלי חיים. זה גורם להשמנה ולמחלות הקשורות להשמנה, לבעיות לב ולבעיות בשיניים".

שרון ומנהל מחלקת הקופים בספארי, משה מכנס, נסעו ללמוד את הנושא בגן חיות בלונדון, שם הוחלט שהקופים הישראלים חייבים להתחיל בדיאטה. הראשונים לעלות על המשקל היו קופי הלמור הקטנים, והתוצאות היו מדאיגות. שרון טוענת כי הקופים הללו, שמגיעים באופן טבעי למשקל ממוצע של כ־2.5 ק"ג, הגיעו בספארי למשקל של 3 ק"ג. הכבדים ביניהם היו הקופים אלכס ואריאל, שהתקרבו ל־4 ק"ג.

המטפלים החליטו כי בשלב הראשון יוצאו מהתפריט הבננות, ולאחר מכן שאר הפירות בהדרגה. הקופים יאכלו במקום זאת ירקות. בספארי כבר גילו שחסה אהובה מאוד על הלמורים, אבל ברוקולי ומלפפונים הרבה פחות. הם יאכלו גם ירקות כמו גמבה, בטטה וגזר וכן תוספי מזון המכילים יותר ויטמינים וחלבונים. אחרי שיבחנו את הסתגלות הלמורים לדיאטה החדשה, רוצים בספארי ליישם את הפרויקט גם בקרב הקופים הגדולים, כמו השימפנזים והגורילות, שאותם ודאי יהיה יותר קשה לשקול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר