דרמה בשחקים: כך ניצלו חיי נוסע בדרך לישראל

נוסע איבד הכרה בטיסה מבלגיה לישראל, ועבר החייאה במטוס שביצע לבסוף נחיתת חירום בישראל. ההחייאה נעשתה על רצפת המטוס הצפוף • צפו בפראמדיק משחזר את ההתרחשות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שיחזור הדרמה (צילום: משה שוהם גלבשטיין תמונת אילוסטרציה: מד"א)

נוסע בן 75 התמוטט שלשום (שלשי) בטיסת בריסל איירליינס בדרך לישראל. איש צוות רפואה שהיה על המטוס החל לבצע בו החייאה והמטוס ביצע נחיתת חירום בנתב"ג, שם המשיכו צוותי מד"א בטיפול והעבירו במצב קשה לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ לב, והוא עדיין מונשם ומורדם. עדיין לא ברור האם הוא סובל מפגיעה מוחית והוא צפוי לעבור בדיקות נוירולוגיות נרחבות בימים הקרובים, לאחר שיתייצב מצבו.

הדרמה החלה כשהנוסע התקדם לעבר תאי השירותים, ולפתע צנח על הרצפה. צוות הדיילים שאל את הנוסעים אם יש רופא על הטיסה, ואיש צוות רפואה שהיה שם התייצב מיד והחל לטפל בנוסע. כשהגיע אליו, מצא הרופא את האיש מוטל על הרצפה ליד חדרי השירותים, כאשר הוא ללא דופק וללא נשימה, והחל לבצע בו החייאה שכללה עיסויי לב והנשמה באמצעות מיכשור שהיה בתיק הרופא שעל הטיסה. הרופא חיבר את הנוסע לדפיברילטור, מכשיר המאבחן אם יש הפרעת קצב המצריכה מתן שוק חשמלי. על פי הידוע, המכשיר לא איתר צורך בהעברת שוק חשמלי כל זמן הטיסה.

בתוך כך, החל צוות הטייסים בהליך נחיתת חירום, שאושרה במגדל הפיקוח של נמל התעופה בן גוריון, כחצי שעה לפני מועד הנחיתה המתוכנן וצוות מד"א הוזעק למקום. המטוס ביצע נחיתת חירום בנתב"ג והונחה להגיע לעמדה בה המתינה ניידת טיפול נמרץ של מד"א. צוות הניידת ובו הפראמדיק עודד שינקמן עלה למטוס, ומצא את האיש על רצפת המטוס הצפוף כשמבוצעת בו החייאה.

הפראמדיק שיחזר: "מדובר במטוס קטן, שבו שלושה מושבים מכל צד ומעט מאוד מקום במרכז. המשכנו לבצע בו החייאה, הנשמנו אותו ותוך כדי ההחייאה העברנו אותו במעלית מיוחדת מכבש המטוס אל ניידת הטיפול הנמרץ, ומשם לבית החולים אסף הרופא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר