האזינו להקלטה

חבר 'המועצת' של ש"ס מכריז: "הרב שטיינמן הוא מנהיג הדור"

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, מתייחס לראשונה לפילוג במגזר הליטאי ומכריז: "צריך ללכת אחרי המנהיג - שהוא מרן הרב שטיינמן". על 'הפלג': "קנאים צעירים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שמעון בעדני (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

מידי יום חמישי, מוסר חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שמעון בעדני שיעור תורני ושיחת חיזוק בענייני השעה לאברכים בכולל שבנשיאותו. השבוע, הקדיש הגר"ש בעדני את שיחתו למנהיגותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שלדבריו הוסמך לכך על ידי מנהיגי הדור זצ"ל, ויוצא חוצץ נגד גורמים המזוהים עם "הפלג הירושלמי".

יצויין כי מדובר בפעם הראשונה בה מתבטא חבר מועצת החכמים בעניין הפילוג הליטאי ומצדד במנהיגותו של מרן הגראי"ל שטיינמן.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרקע לדברים החריפים היא פניה שהגיעה לגר"ש בעדני מאברכים שעוררו בפניו "מכשולות רבים" שעומדים לדבריהם בפני מתייצבים בלשכות הגיוס, וביקשו ממנו לצאת נגד ההתייצבות.

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", נשמע הרב בעדני מספר בשיעור כי הגיעו אליו שני אברכים צעירים לשכנע אותו לדבר בכנס נגד הגיוס. "הרב אלישיב כשהיה חי היה מצרף תמיד את הרב שטיינמן למה שהוא עשה. כמו שהרב שך היה מצרף את הרב אלישיב, כך הרב אלישיב היה מצרף את הרב שטיינמן, וזה סימן שהרב אלישיב סבר שהרב שטיינמן הוא זה שימשיך הלאה להנהיג. הוא הוסמך לכך, אדם לא יכול לעמוד לבד ולהגיד אני אנהיג את הדור".

בהמשך הוא מתייחס לנושא אי ההתייצבות: "זו שאלה קשה שאי אפשר לדעת את התוצאה שלה. לכן צריך ללכת אחר המנהיג - שהוא הרב שטיינמן".

"היו אצלי שני צעירים שבאים ואומרים שבחורים נופלים, שהולכים לבקש דחיה (ואז, י.כ.) משפיעים עליהם ומשנים את דעתם, ככה הם אומרים. מה זה אנשים טמבלים? לא יודעים מה הם עושים? זה כאלו חלשים שמחכים להזדמנות ללכת לצבא" הסביר הרב, "אני לא מאמין... אני לא מאמין לסיפורים האלו".

מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

"אמרתי להם, אתם יודעים מה? יש לי עצה, שכל ראש ישיבה יגיד שאף בחור לא יילך להגיש דיחוי לפני שידבר עם אברך שיחזק אותו". בהמשך, נשמע הגר"ש בעדני משבח את שיתוף הפעולה בין יהדות התורה ומפלגת ש"ס, ואומר כי הם "הביאו הרבה תועלת ליהדות החרדית במאבקים המשותפים".

בהמשך השיעור מוסיף הרב בעדני להתייחס לקנאים הנאבקים בהנהגתו של מרן הגראי"ל שטיינמן: "הקנאה הזאת גולשת, היא אצל הצעירים, וזה בעיה. אחד מחזק שם את השני, והם מגיעים עד לכאן כדי לבזות תלמידי חכמים... זה נורא ואיום, זה כאב לי מאד".

הגר"ש בעדני התייחס לידידות בינו לבין מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, עליו הוא מתבטא בהערצה ואומר: "אני מחכה כבר למשיח, לא סתם בתקופה האחרונה רבי חיים קנייבסקי אומר שהמשיח צריך להגיע".

לקראת סיום השיעור, הגר"ש בעדני חזר שוב ואמר: "עכשיו פתאום קמה מחלוקת, יש שיטה כזו, אבל מעניין שדווקא הצעירים הם אלו שהולכים אחריו... צריך לדעת שהולכים אחרי הזקנים לא אחרי הצעירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר