מאבק חדש בנהריה

תושבי נהריה החרדים מאיימים בתביעה: "מגיע לנו חוף נפרד"

התושבים החרדים בנהריה זועמים על החלטת העירייה להזניח את החוף הנפרד שפעיל במשך יומיים בשבוע בלבד ואינו מגודר, ומאיימים בתביעה. סגן ראש העיר ל"כיכר": "היה כשל" (חרדים, ארץ)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
חרדים בחוף ים. אילוסטרציה (Nati Shohat/Flash 90)

התושבים החרדים בנהריה מאיימים להגיש תביעה נגד העירייה בטענה כי הם מופלים לרעה מאחר והחוף הנפרד שהוקם בעיר לפני כעשור, לא מתפקד ולמעשה כיום אין חוף נפרד בעיר.

העירייה אמנם העמידה לרשות החרדים חוף נפרד למשך יומיים בשבוע, אך התושבים טוענים כי לא מדובר במענה ראוי מכיוון שאין הפרדה בין החוף הנפרד לחוף הרגיל. בנוסף טוענים התושבים להזנחה של החוף.

ליאור בוכריס, עסקן בולט בעיר, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "התושבים מופלים לרעה בכך שאין חוף נפרד לתושבים החרדים הרבים". ליאור מוסיף ואומר כי "בתקופה האחרונה עוד ועוד משפחות חרדיות באות להתגורר בעיר, אך אין פתרון".

בוכריס אומר כי "עד לפני כשנתיים היה חוף נפרד, זאת לאחר מאבק ארוך של החרדים מול העירייה, אבל בשנתיים האחרונות אין פתרון. העובדה שאין לאן לשלוח את הילדים בחופשת בין הזמנים מכעיסה את הציבור, אנו נאלצים לשלוח את הילדים לחופים בעכו, וכעת המצב שם מסוכן".

בוכריס מצהיר כי יפנה לבית המשפט בעתירה נגד העירייה בטענה כי זו מפלה את הציבור החרדי ולא מעמידה לרשות החרדים חוף נפרד. במקביל, טוענים התושבים כי העירייה לא מעמידה את הקאנטרי העירוני לרשות החרדים עם שעות נפרדות, ובמקום זאת מארגנת הסעות בסבסוד העירייה לבריכה בקיבוץ סער הסמוך.

דניאל אלבליה, תושב העיר, אומר ל"כיכר השבת" כי "האבסורד הוא שעושים לתושבי נהריה טובה ומארגנים בקיבוץ ליד נהריה בריכה בהפרדה. למה שלא יהיה לנו אפשרות להשתמש במתקני העירייה? משקיעים כאן לחילונים אירועי קיץ במיליוני שקלים. לציבור החרדי לא יכולים להקים חוף נפרד מוסדר?".

סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, חיים רואש, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אכן יש בעיה בעיר שאין חוף נפרד, אך הדבר נובע מהעובדה כי מבחינת הצניעות אי אפשר להפעיל אותו". רואש אומר כי גם הקאנטרי העירוני לא יכול להיפתח בשעות נפרדות לחרדים עקב בעיות צניעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר