מטריף את העולם

שיגעון ה'פוקימון גו' מגיע גם לישיבות ולבתי חב"ד

אפליקציית "פוקימון גו" שהוציאה מיליונים לאסוף פוקימונים בחוצות, מגיעה גם למגזר החרדי. מחוץ לישיבת ליקווד תועדו אברכים מלקטים פוקימונים. וגם: הבקשה המפתיעה של האורח בבית חב"ד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(Corinna Kern/Flash90 ו"פוקימון גו")

משחק ה"פוקימון גו" משגע בשבוע האחרון את העולם המערבי. המשחק, במסגרתו על מחזיק הסמארטפון לצאת מביתו וללכוד פוקימונים במרחב הפתוח, תוך שהם מוצגים על מכשיר הסלולר, כבש את הצעירים וניתן לראות רבים משחקים בו בחוצות הערים.

משחקים גם בחצר ישיבת ליקווד (מתוך פייסבוק)

בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם עברו ההורדות של התוכנה את כמות ההורדות של אפליקציות מובילות ומניית החברה שעומדת מאחורי המשחק זינקה זינוק מרשים בעקבות העניין הרב במשחק. גם בישראל, התייחס לכך נשיא המדינה רובי רבלין וצייץ בחשבון הטויטר שלו תמונת פוקימון במשכן הנשיא.

מנגד, במחנה ההשמדה אושוויץ המשוחזר כמו גם במוזיאון השואה בוושינגטון, אסרו המנהלים על הציבור להשתמש באפליקציה במקום. רבים מבעלי החנויות והמסעדות משתמשים בפוקימון כתרגיל שיווקי ומעניקים אפשרות להטעין פוקימונים בחנויות.

"פוקימון גו" (שאטרסטוק)

כמו כל טרנד שכובש את הרשת, גם ה"פוקימון גו" הגיע למגזר החרדי. מחוץ לישיבת "בית מדרש גבוה" בליקווד, תועדו אברכים שמלקטים פוקימונים בחצר הישיבה.

הרב מוטי גרוסבאום, רב חב"די מניו יורק סיפר על מקרה מוזר שהתרחש לפני מספר ימים בבית חב"ד שבהנהלתו. לדבריו, הוא מורגל לקבל פונים המבקשים לרכוש מזוזה או תפילין כמו גם לקבל ייעוץ הלכתי תורני או לתרום עבור בית הכנסת או לחילופין משפחה המבקשת להתאקלם בעיר, אולם דבר לא הכין אותו לעובר אורח שנכנס והודיע כי המשחק "פוקימון גו" הדריך אותו להגיע למקום בכדי לאתר פוקימונים.

"הופתעתי, אולם האיש הראה לי את המכשיר הנייד שלו ואכן הוא קיבל את השירות שרצה. זה לגיטימי להגיע לבית חב"ד גם בשביל ללכוד פוקימונים", כתב השליח בחשבון הפייסבוק שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר