הודח מתנועת ש"ס - חותך ל"בית היהודי"

הרב חיים אמסלם, ח"כ לשעבר מטעם תנועת ש"ס, הודיע כי יתמודד על מקום בפריימריז של הבית היהודי. "בש"ס אין ספרדים אמיתיים. הם הפלג הספרדי של הליטאים" (בארץ)

(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

הרב חיים אמסלם מצטרף למפלגה הציונית דתית 'הבית היהודי' ויתמודד בפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות הבאות.

הוא החל את הקריירה הפוליטית שלו כחבר כנסת מטעם ש"ס והודח על ידי מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. לאחר מכן הקים את מפלגת 'עם שלם' ונכשל בבחירות כשלא עבר את אחוז החסימה, היו מי שחשבו שיתמודד במסגרת 'הליכוד' אך לבסוף - כאמור יתמודד במפלגה הדתית.

הרב אמסלם בחר בססמה חדשה בכדי לעקוץ את תנועת ש"ס אותה הוא תוקף ללא הרף - "להחזיר עטרה ליושנה, באמת".

הח"כ לשעבר התייחס להחלטתו ואמר: "החיבור בין יוצאי עדות המזרח ובין הציבור הדתי-לאומי, הוא דבר שפשוט צריך לקרות. אנו חולקים ערכים זהים. רבני עדות המזרח לאורך הדורות היוו גשר של מתינות וקבלה, לא של החמרות. תמיד דגלנו בפרנסה בכבוד, בהשכלה ובעבודה קשה, עם לימוד תורה יחדיו והכי חשוב, ואת זה יש לומר בקול ברור – יהדות המזרח המקורית היא ציונית. תמיד הייתה ציונית, ולעולם תישאר כך".

לשאלת "כיכר השבת" האם החבירה לבית היהודי לא מוכיחה כי הוא אכן מעולם לא התאים לש"ס, הוא משיב: "היום אני בא לבית היהודי כי שם נמצאים הספרדים. בש"ס אין ספרדיים אמיתיים הם משתכנזים", הוא תוקף. "ש"ס זה פלג הספרדי של הליטאים ולא מייצג את הציבור הספרדי הכללי. טוב עשיתי שעזבתי את ש"ס הדרך שלהם לא אמיתית ואני שמח שאיני שם", מסיים אמסלם.

מ'הבית היהודי' נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הצטרפותו של הרב אמסלם, כחלק מתנופת הבית היהודי בדרך להנהגת המדינה. בימים בהם מתרחשת מהפכת דו"ח ביטון במערכת החינוך אותו יזם שר החינוך, אך טבעי שהרב אמסלם ימצא את מקומו בבית היהודי שמרחיב את שורותיו ושייך לכל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר