הפיגוע בניס

המחבל לשוטרים הצרפתים לפני הפיגוע: "אני מוביל גלידה"

אירופה כולה חשה את החשש מפני הטרור המוסלמי שנעשה לא רק באמצעות נשק וחומרי נפץ אלא בכלים פשוטים שזמינים בקלות לידי מפגעים פוטנציאלים כמו המחבל ששכר את המשאית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המשאית (מתוך טוויטר)

הפיגוע בצרפת חשף את אירופה בחולשתה. הקלות בה ביצע המחבל את הפיגוע הראה עד כמה פשוט לבצע פיגוע רצחני כל כך באמצעות כלים פשוטים שמשמשים את המחבלים ביום יום.

הרשויות בצרפת הודיעו כי מוחמד לאחווייג' בוהלל, תושב ניס בן 31 שנולד בתוניסיה ואב לילד בן 3, הוא המחבל שביצע אמש את מתקפת הטרור שבה נרצחו לפחות 84 בני אדם, ונפצעו יותר מ-100, בהם לפחות 50 ילדים. בנרצחים לפחות שני אמריקנים ואישה רוסייה.

תעודות זהות עם שמו של בוהלל נמצאו במשאית, אך זהותו עדיין לא אומתה בבדיקת DNA. גורם משטרתי המקורב לחקירה מסר כי המחבל היה מוכר למשטרה כעבריין עם רקע של עבירות רכוש ואלימות, אך הוא לא היה ברשימת המעקב של ארגוני המודיעין. לקראת שעות הצהריים פשטה המשטרה על ביתו של בוהלל.

ב"דיילי מייל" הבריטי דווח כי המחבל שכר את המשאית יומיים לפני הפיגוע בסוכנות רכב מקומית, וחנה איתה ברחוב במשך תשע שעות לפני שהחל את מסע הקטל. לרוב אסור למשאיות גדולות להישאר בטיילת בניס בזמן חגים ובסופי שבוע, אך משאיות המביאות משלוחים פטורות מכך. השוטרים ככל הנראה תשאלו את המחבל לזמן קצר אך לא ביקשו ממנו לזוז שכן טען כי הוא מוביל גלידה.

ראש ממשלת בריטניה החדשה, תרזה מיי, הודיעה כי תשוחח עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ותבהיר כי "בריטניה נמצאת לצידה של צרפת". עוד הוסיפה כי "רמת הכוננות בבריטניה הועלתה לגבוהה ביותר, וגורמים בכירים בודקים אם ניתן לבצע פעולות נוספות לשמירה על ביטחון הממלכה", אם כי כאמור את התשובות לשאלות אלו יכולים כבר לענות בישראל למודת הטרור.

למרבה האירוניה הרשות הפלסטינית גינתה הפיגוע בניס והצהירה: "פלסטין תעמוד לצד צרפת". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לאחר הפיגוע בניס: "אנו מגנים בצורה הנחרצת ביותר את פיגוע הטרור אמש. פלסטין תעמוד בסולידריות לצד צרפת בשעה כואבת זו. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות הקורבנות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר