"זכתה לשמש את פני הקודש"

עצרת השלושים על הרבנית יעל כהן ע"ה • תיעוד

בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים נערכה עצרת הספד במלאת השלושים לפטירת הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. סיקור ותיעוד (חרדים)

(צילום: יעקב כהן)

בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים נערכה אמש (מוצאי שבת) עצרת הספד במלאת השלושים לפטירת הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

בעצרת השתתפו הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הגר"ד יוסף ראש ביהמ"ד יחווה דעת וחבר מועצת חכמי התורה, הגר"ר אלבז ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה, בני המנוחה וחתניה הרבנים.

הגר"ד יוסף בדבריו ספד לה ואמר כי "אני זוכר את אמי מורתי ע"ה איך הייתה ממתינה לאבי מורי מרן זיע"א כל ערב עד שהיה חוזר משיעורי התורה. לא הייתה הולכת לישון עד שהיה חוזר. ובשבעה על אמי מורתי אמר מרן ראש הישיבה כי 'מרן הוא קודש והיא זכתה לשמש את פני הקודש'. היום אנו אומרים את הדברים על מרן שליט"א.

"מרן ראש הישיבה הוא קודש הקודשים. ספר תורה חי, כששומעים שיעור, איזה היקף. איך הוא מדקדק בדברי רבותינו הראשונים. אי אפשר להיות גדול כזה בלי העזרה של האשה. אשריה שזכתה לשמש את פני הקודש".

הגר"ד כהן בדבריו ציין כי הבסיס של הבית זה הצניעות והשתיקה ואמר כי "הרבנית הדגולה הייתה מופלאה בכח השתיקה והצניעות ולכן זכתה להקים את בית המלכות הזה - מרן רבינו ראש הישיבה ובניו הרבנים שליט"א".

הגר"ר אלבז דיבר על לימודי התואר שנכנסו לאחרונה ואמר כי התואר הגדול של האשה זה להקים בית קדוש, זה ולעמוד ולשרת את פני מנהיג הדור.

ראש הישיבה הגר"ש כהן הרחיב בחשיבותה הגדולה של האשה לסייע בהקמת בית של תורה. בדבריו הביא ראש הישיבה את דברי הזהר על מקומם של נשים בעולם העליון וזכותם הגדולה וציין את מסירותה הגדולה של הרבנית.

"היא הייתה לוקחת את הבן שלנו הקטן כל בוקר לתלמוד תורה מהעיר העתיקה ועד לגאולה ובצהרים מחזירה אותו וזה מעבר לכל ענייני הבית שהייתה עושה", סיפר. "נשים צריכות לדעת מה תפקידן האמיתי. אשרי האשה ששומרת על תפקודה ועוזרת לבעלה ללמוד תורה ומגדלת את ילדיה לתורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר