טענות ההגנה

לא היה מודע: במוחו של "המשגיח התוקף" קיימת "מפלצת"

פרקליטי "המשגיח התוקף", עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי טענו להגנתו כי הוא סובל מבעיה פסיכיאטרית ואינו אחראי למעשיו. לדבריהם, במוחו קיימת "מפלצת" האחראית למעשים הקשים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשגיח בבית המשפט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התפתחות מפתיעה בפרשת "המשגיח התוקף", הנאשם במעשים קשים של תקיפת שלוש נשים, מאז היותן ילדות קטנות. עורכי דינו יהודה פריד וטל גבאי טענו בפני בית המשפט כי הוא סובל מבעיה פסיכיאטרית קשה וכי אינו אחראי למעשיו.

בחוות הדעת כותב פרופ' אלי זומר כי לא ניתן להטיל על המשגיח אחריות פלילית, זאת לאור כך שקיימת במוחו אישיות נוספת, מעין "מפלצת", שהיא זו שביצעה את המעשים.

על פי החוות דעת, הנאשם אינו זוכר כלל את מעשיו וככל הנראה צד מסוים באישיותו ביצע את המעשים מחוץ לשליטה של "האישיות המרכזית" שלו ומבלי שיהיה מודע לכך.

"הנאשם כלל אינו זוכר את מעשיו, דבר המעיד על כך שצד מסוים באישיותו ביצע את המעשים מחוץ לשליטה של 'האישיות המרכזית' שלו ומבלי שיהיה מודע לכך", הסביר פרופ' זומר, לדבריו, האיש פעל באופן אוטומטי וללא אחריות ומודעות למעשיו.

בית המשפט הורה כי לאור חוות הדעת יובא הנאשם בפני הפסיכיאטר המחוזי לאבחון על מנת שיקבע האם הינו כשיר לדין והאם היה אחראי באותה תקופה למעשיו הקשים.

כזכור הפרשה עוררה סערה ברחוב החרדי שכן מדובר בדמות תורנית מוכרת וידועה שכיהנה בתפקיד המשגיח באחת הישיבות המפורסמות בירושלים ובנוסף היתה מוסרת שיחות התחזקות באירועים תורניים שונים.

על פי כתב האישום התעלל המשגיח ב-3 בנות שלמשפחתן סייע כלכלית במשך למעלה מעשרים שנה כשהוא אף תולה זאת באמתלה תורנית ובציטוטים מרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר