חשש בקרית הרצוג

רבני השכונה: למה ראש העירייה חנוך זייברט מתעלם מאיתנו?

רבני קרית הרצוג החוששים לצביון הרוחני, העלול להתערער קשות אם תצא לפועל התכנית להעתקת אולפנה דתית-לאומית לשכונה - מתוסכלים מההעלמות ראש העיר והתכנסו לישיבת חירום (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס הרבנים (צילום: באדיבות המצלם)

רבני שכונת קרית הרצוג השתתפו אמש (מוצאי שבת) בכינוס חירום נגד כוונת עיריית בני ברק להעביר אולפנה דתית-לאומית לתוככי השכונה, מה שעלול לפגוע, לטענתם, בצביונה הרוחני.

כבר לפני כשבועיים שיגרו הרבנים מכתב חריף ונוקב לראש עיריית בני ברק, בו ביקשו ממנו לעצור מזימה זו, ו"להציל את השכונה מידי מבקשי רעתה". בעקבות התעלמות ראש העיר חנוך זייברט מפנייתם, קיימו אמש רבני השכונה את כינוס החירום בבית המדרש 'קהל חסידים'.

את הכינוס פתח רב בית הכנסת הרב משה שטיין, שתיאר את המכשלות הרוחניות האיומות שעלולות להיווצר במידה והאולפנה תגיע אל תוככי השכונה, והוסיף: "אין כאן שום מקום לפשרה בענין, אף לא באופן זמני".

אחריו נשא דברים הרב יהודה אריה שווארץ, מרבני השכונה, שציין את עובדת היותו מכהן כרב בשכונה במשך למעלה מ-30 שנה ומעולם לא זכור לו מכתב שחתום על ידי כל כך הרבה רבנים שלא זכה לשום התייחסות מראש העיר, ואת פליאתו הגדולה: "איך ראש העיר לא מגיב כלל למכתב של רבנים". אחר כך, הוא הכחיש את השמועות שגורמים מסוימים מנסים להפיץ, כביכול ישנם הסכמים כלשהם עם ראש העיר והודיע: "ישנה התנגדות מוחלטת להכנסת האולפנה הזאת לשכונה".

בסיום דבריו אמר הרב שווארץ, כי הוא מצפה מזייברט שיבוא בדברים עם הרבנים ויבטל את מעבר האולפנה. לאחר מכן, במשך שעה ארוכה המשיכו הרבנים לדון בנושא הבוער. בהחלטת הכינוס נאמר, בין השאר כי הרבנים מבקשים להיפגש עם ראש העיר חנוך זייברט וממלא מקומו הרב אברהם רובינשטיין, ולקבל את תגובת ראש העיר למכתב הרבנים. עוד הוחלט, כי הרבנים מבקשים מכל חברי העירייה לפעול כנגד העברת האולפנה אל תוך השכונה.

בכינוס השתתפו הרבנים הגאונים: הרב שמואל רוזנברג שושן, מרבני חסידי גור בשכונה; הרב משה שריינבנד, ראש הקהל דחסידי גור בשכונה; הרב יהודא שווארץ, רב קהילת נחלת סירוקה; הרב יוסף ליברמן, רב קהילת בית תפילה; הרב אפרים פישל רוטנר- ראש ישיבת בעלז לצעירים; הרב שמשון אלטמן, רב קהילת בני הישיבות אור הצפון; הרב משה שטיין, רב בית המדרש קהל חסידים; הרב יעקב סגל, ראש ישיבת ברכת יוסף; הרב דוד הלל, רב קהילת חניכי הישיבות אבן ישראל ועוד רבנים רבים.

יצויין, כי הרב יהוסף חיים שיינפלד, מרבני השכונה, שנבצר ממנו לבוא עקב חולשה, שלח את חתנו לכינוס למסור את תמיכתו במאבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר