אלימות מזעזעת

בגלל טעות בזיהוי: זה מה שחטף נער חרדי משוטרים בירושלים

במשך דקות ארוכות הכו שוטרים בצורה קשה את יוסף, נער חרדי בן 16 מי-ם. רק שעות לאחר מכן הודה אחד החוקרים כי הייתה טעות בזיהוי. ל"כיכר השבת" הגיע תיעוד מהתפרעות השוטרים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מעצר שווא אלים בירושלים: יוסף, בחור ישיבה בן 16 מחסידות ברסלב, נעצר באלימות בחשד לתקיפת שוטר. לטענתו, אחד החוקרים אמר לו בתחנת המשטרה כי הם התבלבלו במעצר וסברו שהוא חשוד שברח מכוח משטרה. למרות זאת, הוא נחקר בחשד להפרעה לשוטר בתפקידו. לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מהמעצר האלים.

ולפרטים בהרחבה: בשעות הצהריים של יום חמישי עצרו שוטרים אדם בעל חזות חרדית ב'חומה השלישית' בירושלים. יוסף בן ה-16 שהבחין במעצר, העיר לשוטרים, ולדבריו לאחר ששוטר הזהיר אותו לא להתקרב - הוא ציית לאזהרה ועבר למדרכה שממול כשהוא מבקש מהשוטרים להזדהות.

בשלב מסויים, לדבריו, כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום וביקשו לעצור גם אותו. למרות שהתחנן כי לא עשה דבר וציין שהוא סובל מנקע ביד - השוטרים המשיכו להכות את יוסף.

הנער המוכה לצד השוטרים המכים (באדיבות המצלם)

לדבריו, לאחר שנעצר והובל בניידת משטרה לתחנת 'מגרש הרוסים', שוטרים נוספים הצטרפו והכו אותו גם הם. יוסף מספר כי אחד השוטרים הזהיר אותו שלא להתלונן במח"ש ואמר כי "יש לו עורכי דין מהטובים במדינה", כך שהתלונה לא תעזור לו. לדבריו, אחד החוקרים הודה בפניו כי הוא נעצר בגלל טעות בזיהוי.

בקטע וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת" נראה רגע המעצר האלים. "הוא לא עשה כלום" זועקת אשה שעברה במקום, אולם השוטרים השכיבו את יוסף על רכב וחנקו אותו כשברקע עוד ועוד אנשים מנסים להתערב והתחננו בפני השוטרים להפסיק להכות אותו. "למה אתה מרביץ לו סתם, הוא לא יכול לנשום, תשחרר אותו" נשמע אומר אחד מעוברי האורח.

אחד האזרחים שביקש מהשוטרים לחדול מלחנוק את הנער בן ה-16, ניסה לבקש מאחר מהשוטרים את פרטיו, אולם זה לא התייחס לכך והמשיך במעצר.

בזמן שהעצור החרדי היה חנוק בתוך ידיו של השוטר, הוא אמר בבכי: "לא עשיתי כלום, אין לך על מה לעצור אותי. אני באתי ללכת, תשחרר אותי". אברך חסיד ברסלב שעבר במקום העיר לשוטרים: "זה ילד קטן, זה ילד קטן, למה אתה מרים עליו ידיים?". וכך, במשך דקות נמשך המעצר האלים כאשר הנער גונח מכאבים, והשוטרים ממשיכים להכות אותו בחוזקה.

יוסף. ספג מכות אכזריות לכאורה ללא הצדקה

בשלב מסויים, אחד השוטרים חנק בחוזקה את הנער והפיל אותו על הכביש. הנער המשיך להתחנן ולומר לשוטרים שהוא סובל מנקע ביד, למרות זאת, אחד השוטרים התיישב על פניו של הנער החרדי והשני אזק אותו.

גם לאחר המעצר האלים, ביקשו אברכים ותושבי השכונה מהשוטרים את פרטיהם בכדי שיוכלו להתלונן על התנהגותם, אולם אלו סירבו לכך.

מהמשטרה נמסר: "לגבי המעצר. הוא נעצר לאחר שנהג ברכב ללא רישיון. לאחר שהתלונן על כי לכאורה ננקטו כנגדו צעדים אלימים המשטרה מיוזמתה העבירה את כל חומר החקירה למחלקה לחקירות שוטרים".

הנער מסר בתגובה לטענת המשטרה: "לא נחקרתי על נהיגה ללא רישיון. חבר שלי נחקר בחשד הזה. זו הטעות בזיהוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר