פרשת נתניהו מתחממת

מתקיימים מגעים להחתמת עד מדינה נגד ראש הממשלה

האם השבוע נראה חוקרי משטרה פוסעים בפנים חתומות אל תוך מעון ראש הממשלה לשם חקירתו של הדייר הבכיר? לפי ההדלפות, זהו תסריט ריאלי, ויתכן שיהיה ברשותם גם עד מדינה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו, הבוקר (צילום: Alex Kolomoisky)

גורמים בכירים ברשויות האכיפה המעורים בפרטים החסויים ב'פרשת נתניהו' החדשה - הנבדקת בימים אלו על ידי יאח"ה - מעריכים, כי "לא יהיה מנוס מחקירתו באזהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וייתכן אפילו של בני משפחתו". לדבריהם, "המידע שהגיע והממצאים שעולים בעדויות שנגבו מחייבים את החוקרים לקבל תשובות מראש הממשלה בין אם כדי לאמת את החשדות העולים מהפרטים ובין אם כדי להזים את הטענות ומדובר בטענות חמורות לכאורה".

מהידיעות עד כה עולה, כי החוקרים העבירו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר בתום חקירתו של הרו, עדכונים "חמים" וכן תרשומות שהעביר להם אדם המקורב לנתניהו ואיתו מתנהלים מגעים לחתום ככל הנראה על עסקת עד מדינה בפרשה. חוץ מנתניהו וגורמים מבני משפחתו, גם מקורבת לראש הממשלה ובכירה בסיעת הליכוד שעסקה בין השאר בגיוס כספים צפויות בימים הקרובים להיות מזומנות לחקירה באזהרה.

החוקרים מבקשים לברר לעומק האם באמת גויסו תרומות במזומן לטובת הליכוד מגורמים בחו"ל ולאן הגיעו סכומי כסף נכבדים ביותר הנאמדים במיליוני שקלים שעה שלא נרשמו במסגרת הדוחות על כספי תרומות. בין היתר נבדקת עסקת מכירת החברה לייעוץ שהיתה בבעלו של הרו, לאיש עסקים בחו"ל, עסקה שבוטלה מספר חודשים אחרי שנחתמה ולאחר שהועברו לכאורה 12 צ'קים על סך 250 אלף שקלים כל צ'ק בעבור רכישת החברה.

יצויין, כי רק חלק מהכספים הועברו בסופו של דבר ומיד לאחר מכן בוטלה העסקה, עובדה המעלה חשד לכאורה כי מדובר בעסקה פיקטיבית. במשטרה ובמשרד המשפטים לא הסכימו להתייחס לפרסומים בדבר אפשרות לחקירתו של ראש הממשלה באזהרה.

כזכור, ביום חמישי האחרון נחקר באזהרה, במשרדי יאח"ה בלהב 433 במשטרה, ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במטה של נתניהו ובתום חקירה שנמשכה למעלה מ-14 שעות הוא שוחרר בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית בן חמישה ימים שאמור להסתיים בשלישי הקרוב. ככל הידוע, מדובר בבדיקה העוסקת בין היתר בגיוס כספי תמיכות לקמפיין הבחירות של נתניהו ב-2009 וב-2006 וכן בהתפתחויות שעלו במסגרת חקירת פרשת "ביבי טורס" כשהחשד הינו כי כספים שגוייסו כתרומות במזומן לא הגיעו ליעדן ושימשו לכאורה את נתניהו ובני משפחתו להוצאותיהם.

עד לתום תקופת מעצר הבית של ארו, ייחקר ככל הנראה גם ראש הממשלה, כאשר צוות החוקרים הבכיר של יאח"ה בראשות ראש היאח"ה תנ"צ כורש בר נור, וככל הנראה גם ראש להב 433 במשטרה ניצב רוני ריטמן ואפילו ראש אח"מ ניצב מני יצחקי המלווה את הבדיקה בדריכות רבה, יגיעו ללשכתו בתיאום מוקדם ויגבו ממנו עדות מפורטת - כך לדברי הגורמים הבכירים שמתפרסמים במעריב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר