תיעוד דרמטי

כך הציל השוטר הטורקי את החייל - מהלינץ'. צפו

יותר מ-250 טורקים נהרגו בניסיון ההפיכה הכושל, אך טנקיסט בודד ניצל ברגע האחרון מהמון זועם שכילה בו את זעמו, זאת אודות לשוטר טורקי שבא והצילו בחירוף נפש • צפו בתיעוד הדרמטי (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלינץ' וההצלה (צילום: מתוך ynet)

תומכיו של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן רצו לפגוע בחייל שהשתתף בניסיון ההפיכה הצבאית נגד המשטר - אבל אז קיבל החייל עזרה בלתי צפויה: המון זועם הקיף אתמול (שבת) טנק שעמד במקום באיסטנבול ונטל תחילה חלק בניסיון ההפיכה הצבאית הכושלת נגש הנשיא ארדואן. הקהל הרב שהתאסף במקום השליך לבנים וסלעים על הרכב הצבאי המשוריין, קילל וצעק על החייל שהיה בתוכו. אחד מהם אף טיפס על הטנק, החל למשוך בשיער ראשו של הטנקיסט, וניסה לשלוף אותו החוצה תוך כדי שהוא בועט בו ללא הרף.

המצלמה תיעדה הכל, וברור היה כי תוך זמן קצר הוא היה הופך לקורבן ללינץ' אכזרי. אולם למזלו הרב, שוטר אמיץ נחלץ לעזרתו, הדף את תוקפיו, סימן להם להתרחק והציל את החייל מסכנת חיים. השוטר טיפס על הטנק והוציא ממנו את הטנקיסט הצעיר, שנראה מבוהל והשתעל, ככל הנראה מגז מדמיע שנורה באזור. השוטר שחילץ את החייל חבש מסיכת גז, חיבק בשלב מסוים את החייל ונשא אותו למקום בטוח.

מניין ההרוגים בטורקיה עומד בינתיים על 265. יותר מ-2,840 אנשי צבא נעצרו עד כה במהלך ניסיון ההפיכה. גל מעצרים היה גם במערכת המשפט: 2,745 שופטים ותובעים הודחו מתפקידם ונעצרו.

יצויין, כי לחיילים רבים אחרים לא היה מזל דומה והם הוכו קשות על ידי תומכי הנשיא הטורקי לאחר שניסיון ההפיכה נכשל. ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדירים, אמר שקושרי הקשר להפיכה הצבאית לא היו חיילים, אלא טרוריסטים שפגעו בין היתר בפרלמנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר