איך הגיעו אלפי דגים מתים לנחל הירקון?

עוד מהשלכות בניית הרכבת הקלה בתל אביב: אלפי דגים מתים מזהמים - החל מסוף השבוע האחרון - את שפך הנחל בפארק הירקון שבאזור המרכז. הופסקו עבודות הפיתוח באזור (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדגים בירקון (צילום: נתי לוי, ynet)

בנחל הירקון, על גבול תל אביב-רמת גן, נמצאו אתמול (שבת) אלפי דגים מתים מסוג לבנון. סיבת המוות היא ככל הנראה שאיבת יתר שגרמה לטמפרטורת המים לעלות כתוצאה מעבודות שמתבצעות בסמוך לבניית הרכבת הקלה בגוש דן חברת נת"ע.

נתי לוי, תושב רמת גן, שיחזר: "יצאתי ב-6:00 בבוקר מהבית ופתאום אני רואה בנחל אלפי דגים מתים. היה ריח חריף של דגים שמתו כמה שעות לפני, להערכתי זה קרה בלילה שבין שישי לשבת. עזבתי את המקום אחרי רבע שעה, קיבלתי סחרחורת מהריחות". לוי ממשיך ומתאר, כי "הדגים המתים היו מפוזרים 3-2 קילומטרים לאורך הנחל וזה היה מחריד. ראיתי גם בעלי כנף שאכלו חלק מהדגים, כך שיכול להיות שהנזק הוא לא רק לדגה אלא גם לבעלי הכנף".

מחברת נת"ע, המבצעת את עבודות הרכבת הקלה, נמסר בתגובה: "בצהריים התקבל דיווח על תמותת דגים בנחל איילון סמוך לאחד מאתרי העבודה של חברת סולל בונה. נת״ע הנחתה את הקבלן לטפל מיידית במפגע ולהפסיק את העבודות במקום עד לבירור מקיף בנושא".

יצויין, כי הנחל עבר בשנים האחרונות תהליך שיקום ממושך, ולאורכו יש צינורות מהם מזרימים שפכים לנחל בצורה מבוקרת, אולם ככל הנראה במהלך העבודות משהו השתבש. הדג 'לבנון הירקון', הוא דג קטנטן החי במים מתוקים השייך למשפחת הקרפיונים. בשנות ה-50 חלה ירידה במספר הדגים מסוג זה, שנמצאים כעת בסכנת הכחדה. הדג נוהג לשחות סמוך לקרקעית הנחל, ניזון מחסרי חוליות קטנים ומאצות ואת ביציו הוא מטיל על אבנים או צמחיה בנחל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר