שנאת החילונים לרבני הציונות הדתית / דב הלברטל

החילונים שונאים את הציונות הדתית, יותר מאשר את החרדים. השבוע זה בא לידי ביטוי בביקורת התקשורתית הקשה נגד הרב לוינשטיין, ראש המכינה של עלי. הסיבה היא מאוד פשוטה: ככל שהאידיאולוגיה שלך רופסת יותר, כך בזים לך יותר (חדשות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

החילונים שונאים את הציונות הדתית, יותר מאשר את החרדים. השבוע זה בא לידי ביטוי בביקורת התקשורתית הקשה נגד הרב לוינשטיין, ראש המכינה של עלי, שדיבר על צבא ועל סוטים. הסיבה היא מאוד פשוטה: ככל שהאידיאולוגיה שלך רופסת יותר, כך בזים לך יותר.

חלק גדול מרבני הציונות הדתית, בלתי צפויים. יום אחד, הם יפסקו שיש להכיל את כל הליברליות החילונית. ביום השני, הם יצאו נגד באופן בוטה. כאן המקום לציין, שמסגנונו המשונה של הרב הראשי לצה"ל, איש הציונות הדתית, יכול היה לחשב מישהו מבחוץ, שהיהדות היא דעאש - מותר לכפות על גויות חיי אישות. מותר להרוג. מותר לסרב פקודות. הנשים לא שוות כלום. ממש דעאש.

זה נובע מחוסר מסורת. זה מזכיר את הרב מהציונות הדתית שהכריז שאסור להשכיר בתים לערבים, וקומם את כל העולם נגדנו. דברים כמו של שני הרבנים האלה, לא היו יוצאים משום רב חרדי רציני. זה ההבדל בין רבנים עם מסורות ועמוד שדרה, לבין האחרים.

כך קורה אצלם גם ביחס לצבא. יום אחד ידברו על הצבא הקדוש. למחרת יספרו שנעשים שם תועבות נוראיות. שום מסקנות ראויות לא יוסקו. הרי הם בכל זאת מפחדים מהחילונים. הם גם בכל זאת רוצים להיות ליברלים. כי מעל הכול, המדינה היא ראשית צמיחת גאולתנו.

הרי על אותם דברים שאמר הרב לוינשטיין, אם היו נאמרים על ידי אישיות רבנית חרדית, אף חילוני לא היה מעז לדבר נגדו. כי אצל החרדים הדברים הם ברורים. לא מתגייסים. לא הולכים לצבא. בשום תנאי. לא סומכים שם על אף אחד. הצבא משחית את נפש החרדי. קל וחומר שבנות לא מתגייסות לצבא, ולא לשרות לאומי. החילונים מעריכים דווקא את אלה שעומדים בתוקף על דעתם, ובזים לחילוניות.

אבל הציונות הדתית, ממשיכה בדרכה. מה שלא יקרה, הם ימשיכו לסגוד לקדושת המדינה והצבא. הרי אם הרב לוינשטיין היה עורך סקר בישיבה שלו, הוא היה מגלה שרובם מוכנים להכיל את אלה שהוא עצמו כינה אותם סוטים. הוא גם היה מגלה שיתכן שיש לא מעט כאלה במוסד שלו.

הכול נובע מרגשות הנחיתות כלפי התרבות החילונית, מהקרבה האידיאולוגית אל המדינה. פעם, לפני עשרות שנים בודדות, היה קשה להבחין בין הציונים הדתיים לבני הישיבות החרדים. היום, הנשים הפמיניסטיות מנהיגות שם את המגזר. הן לומדות תורה, והבנים מתגייסים לקריירה, באותו צבא שהרב לוינשטיין גינה בתוקף. גם הנשים מתגייסות. הרי צריך לשחור את ההתנגדות להדרת הנשים.

חבל מאוד על בני הציונות הדתית. חבל מאוד על ההידרדרות. על כך שעוד מעט יהיה קשה מאוד להציל את המגזר מהיטמעות תרבותית עם העולם החילוני. אולי דווקא שנאת החילונים אליהם, היא זו שתביא להתעוררותם. רק שלא יהיה מאוחר מדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר