טור אישי

מכתב מאב חרדי לשר החינוך: "חרצת את גורלו של בני"

כהורה לילד שלומד בתלמוד תורה ממוצע, לא אכחד אם אומר שתליתי בך תקוות. ממש כך. עתידו הכלכלי של בני כרוך בהכנתו לעתיד שכזה. אב חרדי במכתב אישי לשר החינוך נפתלי בנט (טור)

אברך חרדי | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט (מרים אלסטר, פלאש90)

בסוף ינואר השנה, פרסם כתב גלי צה"ל מיכאל האוזר-טוב את הידיעה הבאה: "הכוונה המסתמנת במשרד החינוך, היא לבטל את החוק שמחייב חרדים בלימודי מתמטיקה ואנגלית", כשהמדובר הוא כמובן במה שמוכר כ'חוק לימודי הליב"ה'. החוק הזה עבר בקדנציה הקודמת, עם פתיל השהיה שגורם לו להיכנס לתוקף רק בשנת 2017, ובהסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות שנחתם עם הקמת הממשלה הנוכחית נקבע, כי הוא יבוטל לחלוטין.

תגובתך, מר נפתלי בנט, לידיעה, היתה ברורה מאין כמותה: "לא מכיר, ולא יהיה", צייצת נחרצות בטוויטר. כעת, בחלוף חצי שנה מהציוץ החד משמעי, מתברר כי יקום ואף יהיה: משרד החינוך בראשותך כבר הפיץ את תזכיר ההצעה המבטלת את חוק הליבה, ובימים הקרובים היא צפויה לעבור בממשלת ישראל. אתעלם לרגע, לצורך העניין, מההפרה הבוטה של הבטחתך. לזה כבר התרגלנו ככל שמדובר בפוליטיקאים - מכל המפלגות.

אני מעדיף להתייחס למהות ההחלטה: כהורה לילד שלומד בתלמוד תורה ממוצע, לא אכחד אם אומר שתליתי בך תקוות. ממש כך. הלא עתידו הכלכלי של בני כרוך בהכנתו לעתיד שכזה. ללא הכשרה בסיסית בגילאים הנכונים במקצועות מתמטיקה ואנגלית, לא מצפה לו מציאות חיים ורודה לכשיגדל, מאחר ואין לו כל סיכוי סביר להתנהל בעולם המפותח והמתקדם שבימינו כשאין לו את ה'צידה לדרך' ההכרחית כל כך - ההכשרה החיונית שישנה לשולט במקצועות הללו.

מי כמוך, איש הייטק שהצליח בתחומו, אמור להבין את זה - ואני בטוח שאתה אכן מבין מעולה את ההיגיון הפשוט שבדבריי. מקורו של ההיגיון שלי, הוא בשתי רגלים נטועות על קרקע המציאות הבלתי אפשרית, שתצפה לו לאור החלטתך העכשווית: ניסיון עקר מראש לחיות באופן תקין בג'ונגל הקפיטליסטי של המאה ה-21, בו אין תוחלת ותקומה למי ש"מצויד" בבורות מוחלטת במקצועות הבסיס הנכונים.

ולכל התוהים: לא, לא קיימת סתירה כלשהי בין הרצון הכן שלי, כאב חרדי מן המנין, לצפות בילדי כשהוא גודל ומתעלה בנתיב היהדות התורנית עד לכדי היותו שוקד על תלמודו שנים רבות בכולל אברכים (ולכן שלחתי אותו להתחנך בתלמוד תורה, כראוי), לבין היותי אדם ריאלי שמבין אל נכון את ההיתכנות האפשרית של מצב בו הוא לא יתאים ויצליח בעמלו בתורה באופן מקסימלי, ויזדקק להיות חלק משוק התעסוקה ולתור אחר פרנסה ראויה ומכובדת לבני משפחתו.

ככל שמדובר בך, מר בנט, כפוליטיקאי לא חרדי, הרי אין מקום לחשוש 'לתפוס צד' בין הדעות השונות של גדולי התורה החרדים. כידוע, יש מהם המתירים לימודי ליבה שכאלו - כמרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל - ויש האוסרים - החל ממרן הרב אלישיב ומרן הרב שטיינמן ו(לא)כלה בחכם שלום כהן. לא כאן המקום להיכנס בינות להרים הגבוהים, לנסות לחלק בדבריהם ולהבין את עומק דעתם - אבל לך, נפתלי, הם ודאי לא אמורים לעבור ב"סיסטם".

שר החינוך נפתלי בנט מבקר במוסד חרדי (באדיבות המצלם)

לכן, אם אני - כאחד שלא מעורה דיי בחיים הפוליטיים - מנסה להבין את העומד מאחורי הצעד הקטסטרופלי שאתה מנחית על ראשנו, האופציה היחידה העולה בראשי היא "לימוד זכות" מפוקפק למדי: העדפתך את הברית האסטרטגית שהחלטת בחודשים האחרונים לכרות עם המפלגות החרדיות, על פני דאגה אמיתית לעתיד הילדים החרדים שאמורה להיות המסד הקבוע להתנהלותו - והצלחתו - של שר חינוך בישראל.

כעת אני כבר יודע: בזכותך, מר בנט, כף רגלו של בני המתוק לעולם לא תוכל לדרוך על מפתנם של החיים האמיתיים. גורלו נחרץ, בידך!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר