מהיום: מתגרשים - רק לאחר 45 ימי גישור

רבים מהזוגות שנפלה אצלם ההחלטה להיפרד, מגיעים בשלב כזה או אחר לערכאה שיפוטית שאינה בית דין רבני. מהיום - צפויה להם התנהלות שונה לחלוטין של בתי המשפט. כל הפרטים (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מדי שנה מתגרשים בישראל עשרות אלפי זוגות, בהליך כואב ובדרך כלל גם ארוך למדי. עד כה, בני זוג שרצו להתגרש היו צריכים פשוט להגיש תביעה לבית הדין הרבני או, להבדיל, לבית דין לענייני משפחה, החל מהבוקר, זוג שירצה להפריד כוחות לא יוכל - במשך 45 ימים - להגיש את התביעה לפני שעבר הליך גישור, יישוב סכסוכים.

חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אחת מיוזמות החוק החדש שצפוי לשנות באופן דרמטי את הליך הגירושים, מסבירה שהחוק יקטין את מספר הזוגות המתגרשים: "הסכסוך, במקום להיפתח במלחמות בבית המשפט, יפתח ביחידת הסיוע הסמוכה, לשם יגיעו לעד 4 פגישות על חשבון המדינה, חסויות לגמרי, ולקבל את כל האינפורמציה על איך אפשר לנהל את הסכסוך הזה בלי לנהל מלחמות עולם ולקרוע את הילדים".

אך ישנם עורכי דין לענייני משפחה,שטוענים בתוקף, כי הליך הגישור בכפייה יסכן את בן הזוג הפחות חזק: "הוא כופה הליכי גישור על צדדים שאינם רוצים בגישור או אינם מתאימים לגישור. בן הזוג החלש מושלך לזירת הקרבות ללא שכפ"ץ. הסכמים אולי יהיו, אבל צדק לא יהיה פה", אמר עורך הדין רפי עמידר בראיון לגל"צ.

והעיקר: זוגות גרושים רבים, משמיעים היום ברשתות החברתיות ביקורות חריפות על החוק החדש, וטוענים כי הגישור לא אפקטיבי ורק מסבך את ההליך. מענין יהיה לעקוב בשטח אחר ההשפעה של החוק החדש. שלא תדעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר