הירי בארה"ב נמשך: "לאובמה יש דם על הידיים"

הוועידה הרפובליקנית מתכנסת השבוע בקליבלנד, שם יקבל דונלד טראמפ באופן רשמי את המועמדות תחת אבטחה כבדה סטיב לומיס, נשיא איגוד השוטרים בעיר, תקף את הנשיא היוצא: "הוא לא יוכל לשטוף את הידיים מהדם". הוסר החשש מיורים נוספים ברצח השוטרים בלואיזיאנה (בעולם)

ציפי שמילוביץ', ynet | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ירי ללא הפסקה בארה"ב: הערב (ראשון) אישרה משטרת באטן רוז' בלואיזיאנה כי החשוד שרצח שלושה שוטרים בעיר, שבה נורה למוות הגבר השחור אלטון סטרלינג רק לפני 10 ימים, היה היחיד ובכך הוסר החשש על קיומם של חשודים נוספים שעליהם דווח מוקדם יותר. ראש העיר העריך כי החשוד ארב לשוטרים בתחנת דלק הסמוכה למפקדת המשטרה בעיר.

עדיין לא ברור אם האירוע אכן קשור למתיחות בין שוטרים לאוכלוסיה השחורה בארה”ב בכלל ובבאטן רוז’ בפרט. במהלך האירוע לא היתה הפגנה באזור. עדי ראייה סיפרו כי היריות החלו עוד לפי הגעת השוטרים למקום ובניגוד למה שקרה בדאלאס, לפחות בתחילת התקרית השוטרים לא היו המטרה המוצהרת של היורה, אבל איש עדיין לא יודע בוודאות.

לואיזיאנה היא אחת מלא פחות מ-45 מדינות בארה”ב שבהן מותר לתושבים להסתובב עם נשק גלוי. מפקד משטרת דאלאס, דייויד בראון, אמר בשבוע שעבר כי החוק הזה מקשה מאוד על עבודת שוטרים שמתקשים לקבוע מי האיש הרע ומי האיש הטוב בעיצומו של אירוע ירי.

משטרת קליבלנד, שם נפתחת היום ועידת המפלגה הרפובליקנית, הגישה אתמול בקשה למושל אוהיו, ג’ון קייסיק, להקפיא למשך כמה ימים את החוק המאפשר לאזרחי המדינה להסתובב ברחובות עם נשק גלוי. משרדו של קייסיק הגיב הערב שאין בסמכותו לבצע מהלך שכזה.

כדי להמחיש את התופעה הגיע סטיב ת'אקר, גבר בן 57, לצעדה שהתקיימה בעיר לפני הוועידה עם כלי נשק רבים כדי להראות בשטח את זכותו לפי החוקה לשאת נשק באופן גלוי. ת'אקר משך את תשומת ליבם של כלי התקשורת, אך לא נרתע לרגע ואמר: "זו זכותי לשאת נשק".

סטיב לומיס, בלש במשטרת קליבלנד ונשיא איגוד השוטרים בעיר, תקף את הנשיא ברק אובמה והאשים אותו במקרי הירי האחרונים נגד שוטרים. "יש לו דם על הידיים", אמר לומיס בראיון לרשת פוקס ניוז. "חייבים להפסיק את זה. אובמה כבר לא יוכל לשטוף את הדם מהידיים שלו, אבל איך לעזאזל השוטרים הפכו לאנשים הרעים במדינה הזאת. קשה לתאר איך זה הגיע למצב הזה".

דונלד טראמפ, שיזכה סוף סוף באופן רשמי במועמדות הרפובליקנית במהלך הוועידה, האשים את "היעדר המנהיגות" בעקבות רצח השוטרים בלואיזיאנה. "כמה שוטרים ואנשים צריכים למות בגלל היעדר מנהיגות במדינה הזאת? אנחנו דורשים חוק וסדר", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

הנשיא אובמה גינה את המתקפה נגד השוטרים ואמר: "זוהי מתקפה של פחדנים. חייבים לעצור את מי שמנסה לפגוע באנשים שמגנים עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר