הותר לפרסום

סוכן סמוי חשף את תופעת הסחר בנשק בלתי חוקי

רוצים לדעת כמה עולה רובה בלתי חוקי? משטרת ישראל החדירה שוטר שפעל במשך למעלה משנה בזהות בדויה של עבריין וחשף את תופעת הסחר בנשק בלתי חוקי • צפו במחירון המלא (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(דוברות המשטרה)

לאחר הפעלה סמויה וממושכת של למעלה משנה, חושפת הבוקר (שני) משטרת ישראל את קיומו של סוכן חשאי, שוטר שהוחדר בזהות בדויה כעבריין לאזור המשולש ונתניה. הסוכן ביצע במהלך הפעלתו עשרות עסקאות מתועדות של רכישת של נשק בלתי חוקי, אמצעי לחימה וסמים תוך איסוף ראיות מפלילות נגד רובד עבריינים משפיע בתחום הנשק הבלתי חוקי.

היום לפנות בוקר, יצאו כ- 600 שוטרים למבצע המעצרים והחיפושים של 62 חשודים וצפויים מעצרים נוספים. בטרם היציאה למבצע המעצרים הבוקר, נערך טקס במהלכו העניקו השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך ומפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן, אקדח ותעודת מינוי שוטר לסוכן.

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן סיפר על ימיו הראשונים של המבצע "לפני כשנה בערך הצבתי יעד מאתגר ליחידה המרכזית, להחדיר סוכן משטרתי לתוך העולם העברייני של הספקים וסוחרי הנשק באזור המשולש. היחידה קיבלה המשימה יצאה לדרך ארוכה שראשיתה באיתור מועמד מתאים מקרב המגויסים החדשים של משטרת ישראל, הכשרתו להתמודד עם העולם העברייני והחדרתו לתוך האוכלוסייה העבריינית באזור המשולש. יעד המבצע הוא חיזוק אכיפת החוק ומתן ביטחון לתושבי המשולש, מגיע לתושבי טייבה, טירה וקלנסואה לחיות במציאות אחרת".

ההחלטה על החדרת שוטר כסוכן חשאי לאזור השרון והמשולש, התקבלה על ידי פיקוד מחוז מרכז לאחר ריבוי מקרים של שימוש בנשק בלתי חוקי במגזר הערבי, ובמיוחד באזור המשולש. בתהליך איתור מורכב זוהה על ידי מערך הסוכנים של משטרת ישראל, מועמד שהתאים מבחינת חזותו ושליטתו המלאה בשפה הערבית, ולאחר תהליך הכשרה אינטנסיבי ומעמיק, הוחדר הסוכן כעבריין מתחום הסחר בנשק וסמים.

בחודשי הפעלתו רכש הסוכן 12 תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו", 3 רובי סער קלצ'ניקוב, 2 רובי מ-16 מאולתרים, 4 אקדחים, רימון הלם, תחמושת, וכן למעלה מ-9 ק"ג חשיש, למעלה מ-700 גרם מריחואנה-הידרו, ו-85 גרם קוקאין.

במהלך פעילות הסוכן באזור המשולש ונתניה, הוא הפך לדמות אהודה ומקובלת בקרב הרובד העברייני במקום, ואף נקרא לפשר ביניהם במחלוקות וסכסוכי בין העבריינים. זמן קצר לפני חשיפתו אמר הסוכן על תהליך גיוסו "תמיד ראיתי את עצמי בצד אוכף החוק, שהוצע לי לשמש סוכן לא חשבתי פעמיים, זאת משימה שהיא אתגר. תופעת הנשק במגזר הערבי מפריעה מאד לתושבים, תופעה מסוכנת שאני מכיר אותה מקרוב".

"י", מפעילו של הסוכן סיפר על תהליך ההכשרה "הסתובבנו ימים שלמים בלשכת הגיוס לחפש מועמד ראוי, ראינו אותו עושה מבחני קבלה והוא נראה לנו מתאים מבחינת נתונים וחזות. להיות סוכן זו משימה מודיעינית מורכבת, משלב ההכנה ועד ההפעלה שלו בשטח. אנחנו לוקחים אזרח נורמטיבי ולמעשה הופכים אותו לעבריין שיכול להיטמע בתא שטח עם סביבה עבריינית, להכיר אנשים לגרום להם להיות מספיק בטוחים לבצע מולו פעילות פלילית. תהליך הכשרתו של סוכן הוא אחד התהליכים המורכבים והמקצועיים ביותר בעבודת המודיעין".

אם רציתם לדעת כמה עולה נשק במגזר הערבי, במהלך ההפעלה של הסוכן הסמוי נחשף גם המחירון המסקרן של הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי:

  • תת מקלע מאולתר "קרלו" -5,500-8,000 ₪
  • רובה סער קלצ'ניקוב- 32,000-38,000 ₪
  • מ-16 מאולתר (על בסיס רובה אוויר שמוסב פיראטית לנשק חם בקוטר 5.56 מ"מ)- 58,000 ₪
  • מ-16 מאולתר (על בסיס "קרלו" 9 מ"מ)-11,000 ₪
  • רובה סער מ-16 מקורי- 65,000 ₪
  • רובה סער תבור- 80,000 ₪
  • אקדח סטאר- 18,000 ₪
  • אקדח גלוק 38,000 ₪
  • כדור 9 מ"מ- 3-6 ₪
  • כדור 7.62- 40 ₪

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר