'בל תשחית' ואיכות הסביבה

פעילות החופש הגדול הייחודית לילדי המגזר החרדי

מבצע "ממחזרים וזוכים" של תאגיד המחזור אל"ה, חוזר ובענק. שיחה עם חיים זרביב מנכ"ל התאגיד: "הציבור החרדי נרתם בשמחה לפעילויות בנושא המחזור" (צרכנות, שיווקי)

פעילות לילדים עם ערך מוסף. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תאגיד המיחזור אל"ה, מקיים גם השנה את פעילות החופש הגדול 'ממחזרים וזוכים' הייחודית לילדי המגזר החרדי. במסגרת המבצע יכתבו הילדים בעזרת טוש את מספרי הטלפון שלהם על הבקבוקים (ליטר וחצי) לפני השלכתם למיחזוריות.

במבצע ישנם 3 מסלולי זכיה - ילד זוכה, משפחה זוכה ועיר זוכה. בכל שבוע תיערך הגרלה בה יזכו ילדים באופניים וספרים. בנוסף, משפחה אחת שתעלה בגורל תזכה בנופש משפחתי. בסוף תקופת המבצע הייחודי, העיר שתציג את הגידול הגבוה ביותר במיחזור ביחס לתקופה המקבילה אשתקד תזכה בפעילות מיוחדת ואטרקטיבית לילדי העיר במהלך ימי החנוכה.

שיחה עם חיים זרביב מנכ"ל תאגיד המיחזור אל"ה

זו השנה השנייה שבה אתם מקיימים את פעילות הקיץ הייחודית למגזר החרדי "ממחזרים וזוכים". כיצד הציבור החרדי מגיב לפעילות?

"בשנה שעברה הציבור החרדי הגיב בהתלהבות למבצע. בתקופת הפעילות הגדילו תושבי הערים החרדיות את כמות המיחזור ב6.7% אחוזים לעומת שנת 2014 כשבסיום תקופת המבצע זכתה העיר אלעד בתואר "שיאנית המיחזור" במגזר החרדי, כאשר הגדילה את מיחזור בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים (ליטר וחצי ומעלה) בכ-95% בתקופת הפעילות לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן.

השנה הגדלנו משמעותית את מספר הפרסים וכן הוספנו את פרס 'משפחה זוכה' במסגרתו משפחה ששמה יעלה בגורל תזכה בנופש משפחתי בארץ, ואנחנו בטוחים שגם השנה יירתם הציבור החרדי לפעילות הייחודית בהתלהבות".

"ממחזרים וזוכים" היא פעילות קיץ ייחודית למגזר החרדי ובדגש למשפחות עם ילדים. באל"ה רואים בילדים סוכני שינוי וכאלו שיכולים לשנות הרגלים ולכן החלטנו בפעם השנייה לתת לילדים להיות שותפים למהפכה. צריך פשוט להתרגל, במקום לזרוק לפח, לקחת את הבקבוק למיחזורית. זהו מאמץ קטן שבסופו של דבר מביא ערך רב".

האם הייתה השפעה בנושא גם לאחר סיום תקופת המבצע?

"בהחלט. הציבור החרדי הגדיל את המיחזור של בקבוקי הפלסטיק דרך המיחזוריות ב34% ברבעון הראשון של 2016 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה".

חיים זרביב מנכ"ל תאגיד אל"ה. צילום: יחצ

"תושבי הערים החרדיות מיחזרו קרוב ל-17 בקבוקים לכל נפש (מצטבר שנתי 2015), ובנוסף יש פעילות ענפה במוסדות חינוך שיש לה השפעה רבה.

מעבר להיבט הסביבתי, בציבור החרדי קיימת התייחסות תורנית לנושא המיחזור כחובה הלכתית מצד 'בל תשחית', כפי שאמר להנהלת תאגיד המיחזור אל"ה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט''א רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה כי "מאחר ויש מערך מסודר למיחזור בקבוקי פלסטיק ריקים המאפשר ליצור מהם מוצרים שימושיים רבים ומגוונים, אין לזרוק בקבוקי פלסטיק ריקים לפח וראוי להשליכם למחזורית".

יש לכם אינדיקציה לבדוק את אחוזי המיחזור בערים החרדיות מול ערים אחרות במדינה?

"אנו מקבלים מקבלני הפינוי מספרים מדויקים על כל עיר ועיר. בחלק מהערים יש עדיין פער שצריך לצמצם, אך כל העת אנו רואים עליה ביחס החיובי של הציבור לנושא המיחזור. אם נצליח יותר להטמיע את השיח של חשיבות העניין, הציבור החרדי יירתם לעניין, וזה ציבור שיודע להירתם".

מתי יתפרסמו תוצאות המבצע?

מדי שבוע, להוציא את השבוע של תשעה באב, נפרסם את שמות הזוכים שמספר הטלפון שלהם עלה בגורל. בסיום תקופת המבצע נקיים הגרלה בין כל הבקבוקים שלא זכו והמשפחה שתעלה בגורל משפחה תזכה בנופש משפחתי בארץ. בסיום התקופה יבדקו נתוני המיחזור בערים המשתתפות במבצע והעיר שהגדילה בכמות הגדולה ביותר את אחוזי המיחזור ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה תזכה בפעילות מיוחדת, שתתקיים לילדי העיר בימי החנוכה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר