עליה לרגל

תייר בלגי צעד ברגל לישראל במשך ארבעה חודשים

ויטייר דו בוס בן ה-24 מכפר קטן ליד בריסל יצא לטיול רגלי לפני 4 חודשים כשהמטרה היא להגיע לישראל בה יבלה 10 ימים "חששתי שאשבר בדרך, אבל אני גאה מאד בעצמי שהצלחתי לעשות את זה" (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(ויטייר דו בוס)

"עליה לרגל", הוא מזמן רק ביטוי להגעה ממקום למקום, אך לא עבור הצעיר הבלגי, וויטייר דו בוס בן ה-24, שבחר להגיע בסוף השבוע לישראל לאחר שבמשך ארבעה חודשים צעד רגלית עם תרמיל לגבו.

לאחרונה סיים דו בוס לימודי כלכלה באוניברסיטה בבריסל והתקבל לעבודה בחברה גדולה, אך לפני כן החליט לצאת למסע רגלי לישראל, שאותו הוא התחיל ב-19 במרץ השנה.

"היה לי חשוב לחוש את החופש, להכיר אנשים חדשים בדרך ולעשות עלייה לרגל לארץ הקודש", אומר דו בוס. "נהניתי מאוד מהמסע, גם אם בהתחלה היו לי לא מעט קשיים. חששתי שאשבר בדרך, אבל אני גאה מאוד בעצמי שהצלחתי לעשות את זה ולעמוד באתגר. בסך הכול היה לי ממש כיף ונהניתי מההליכה".

על פי הדיווח ב-ynet, דו בוס שהתחיל את המסע בכפר קטן ליד בריסל הגיע לישראל לעשרה ימים בהם הוא מתכוון לטייל בתל אביב, חיפה, עכו, הכינרת וכמובן גם בירושלים.

"התוכנית המקורית שלי הייתה ללכת ברגל דרך טורקיה ומשם לקחת מעבורת", אומר דו בוס, "אבל חששתי מהמצב הביטחוני שם ולכן החלטתי ללכת דרך איטליה ויוון. לפני היציאה למסע עשיתי הכנות פיזיות, אבל 20 הימים הראשונים היו קשים מאוד. אחר כך הגוף התרגל וזה היה בסדר". דו בוס עבר במעברות מדרום איטליה ליוון ומשם לקפריסין, ושם עלה על טיסה שהובילה אותו לישראל.

בדרך ישן דו בוס בכנסיות ובמנזרים או אצל משפחות שהסכימו לארח אותו, ובכל מקום, למעט איטליה, לא נשאר יותר מלילה. "בסך הכול היה לי ממש כיף ומרגיע. חלק מהמניע למסע שלי היה דתי, ורציתי גם ללכת בעקבות אבי, שהגיע לישראל בעבר ונפטר לפני 14 שנים".

בימים המעטים שהוא נמצא בישראל דו בוס כבר הספיק להתלהב מהישראלים. "כולם כל כך נחמדים אליי פה", הוא מספר בהתרגשות. "זה משהו שאזכור כל החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר