למרות הפגיעה בפלסטינים

גורם ביטחוני מבהיר: "לא יוסר הכתר על חברון"

אף שנפתחה הבוקר הכניסה הראשית לכפר בני נעים ממנו יצא המחבל שרצח את הילדה בקרית ארבע, גורם בטחוני טורח להבהיר כי כל גזרת חברון תיוותר תחת 'כתר נושם' עד להודעה חדשה (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המסלול שעשה המחבל מבני נעים לקרית ארבע (צילום: מתוך ynet; תמונה: באדיבות המשפחה)
כבר במשך 18 ימים - מאז רצח הילדה הלל אריאל הי"ד בת ה-13 בקריית ארבע בידי מחבל שיצא מבני נעים הסמוכה ורצח מיכאל מרק הי"ד בפיגוע ירי סמוך לעתניאל - שתושבי גזרת חברון הערבים חיים תחת תנאי "כתר נושם". היום (שני) גורם ביטחוני מבהיר, כי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני על הכתר "אף שהיא פוגעת בכלכלה הפלסטינית - אינה מוגבלת בזמן".
כזכור, הקבינט המדיני-הביטחוני דן בכמה דרכי פעולה ולבסוף החליט כי עד להודעה חדשה תושבי הכפר בני נעים לא יורשו לעבוד בישראל באופן גורף. זאת בניגוד לצעדי ענישה קודמים, שכללו איסור עבודה רק על קרובי משפחתו של המחבל שרצח את אריאל. הבוקר הצליחו תושבי בני נעים לעקוף את הכתר של צה"ל על הכפר ולהגיע למעבר מיתר בדרום הר חברון במטרה לעבוד בישראל, ובתחילה הם נענו בסירוב על ידי המאבטחים, שהורו להם לחזור, אך לאחר מכן צה"ל פתח את הכניסה הראשית לכפר.
כלל תושבי גזרת חברון נתונים תחת משטר בדיקות של לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל, 250 צירי גישה לכבישים שבהם נוסעים ישראלים נחסמו, וגורמי צבא מציינים כי אף שפלסטינים מנסים לפרוץ את החסמים שהוקמו באמצעות בטונדות ותלוליות עפר, מבצעים כוחות ההנדסה של אוגדת יו"ש אכיפה ותיקון של החסמים.
בפועל, כל כלי רכב שיוצא מהעיר חברון והכפרים בסביבה עובר בידוק, ובצירים המרכזיים מפעילים כוחות צה"ל מחסומים זמניים בסיוע שני גדודים סדירים שמתגברים את החטיבה המרחבית חברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר