במעמד מרשים והיסטורי

הפרלמנט הבריטי הכריז על הקמת ועד להגנת הר הזיתים באנגליה

טקס ההכרזה התקיים בתום אירוע היסטורי שהתקיים בבניין הרשמי של הפרלמנט הבריטי בהשתתפות רבנים, בכירי ממשל, חברי פרלמנט, שגרירים, ראשי ונגידי הקהילה היהודית. אורח הכבוד מישראל היה סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסף דייטש. מארה"ב הגיעו להשתתף יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם לובינסקי וחבר הוועד ד"ר פול רוזנשטוק (הר הזיתים, שיווקי)

אירוע הר הזיתים בפרלמנט הבריטי. (צילום: יחצ)

בטקס רב רושם והיסטורי הוכרז בבית הפרלמנט הבריטי על הקמת ועד חדש באנגליה, להגנת הר הזיתים. הטקס נערך ביום חמישי האחרון לאחר מספר חודשים של דיונים והתארגנות.

לוועד החדש שהוקם באנגליה נבחרו חברי הנהלה והם ישמשו כשלוחה של הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים שבראשם עומדים האחים אברהם ומנחם לובינסקי. מנכ"ל הוועד באירופה דיווח שבקרוב יוקמו סניפים בהולנד ובאוסטריה.

הטקס נערך בבניין הפרלמנט והתקיים בימים דרמטיים בהם הוקמה הממשלה החדשה לאחר התפטרותו של ראש הממשלה דיויד קמרון. בבית הממשל הבריטי ראו לנכון לקיים את האירוע ההיסטורי באולם הוועדות והדיונים של הפרלמנט לאור חשיבות הפעילות והשמירה על הר הזיתים.

כבר כשעה לפני תחילת הטקס הרשמי נראו מאות איש נוהרים לכיוון בניין הפרלמנט בהם: רבנים ודיינים בכירים וכן חברי פרלמנט, בכירי ממשל, שגרירים, ראשי ונגידי הקהילה היהודית בבריטניה.

במהלך הטקס הוקרא מכתב רשמי שנשלח מהנסיך צ'רלס על ידי שליחו המיוחד שהגיע לכנס. כן השתתפה הנסיכה קטרינה מיוגוסלביה. בהקשר זה התגלה כי סבתה החביאה שלש משפחות יהודיות בזמן השואה, וכשנפטרה גילו בצוואתה כי ביקשה להיקבר בהר הזיתים, והיא אכן קבורה בחלק הנוצרי בהר.

המארח של הכינוס היה חבר הפרלמנט מר מתיו אפאורד, ובשולחן הכבוד נראו הרבנים החשובים: הגאון רבי יונתן איברהים הדיין של הקהילה החרדית בלונדון. הגאון רבי שמחה שטינברגר. הגאון רבי משה יזראלאף רבה של קהילת הבוכרים בוינה. הרה"ג רבי אברהם פינטר מרבני הקהילה בלונדון המקושר שנים לבכירי הממשל. הרה"ג רבי דוד רוז מרבני ישיבת ברלין. הרה"ג צבי בלאק ראש ארגון בתי העלמין באירופה. ר' מלווין הרטוג ראש החברה קדישא באירופה. הדיין הגאון רבי אלימלך ואנזטאה. הגאון רבי רפאל גודלבסקי. הרה"ג אריה גרינפלד.

כן נראו בשולחן הכבוד אורחי הכבוד מארץ ישראל ומארה"ב - יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם לובינסקי, חבר הוועד ד"ר פול רוזנשטוק ואורח הכבוד מארה"ק סגן ר"ע ירושלים הרב יוסף דייטש וכן מנהל הוועד באירופה יונתן סיגל.

את הטקס פתח חבר הפרלמנט המארח מר מתיו אפאורד בדברי ברכה בחשיבות הנושא של הר הזיתים, ועד כמה מקום בית העלמין הגדול ביותר לעם היהודי חשוב מכל מקום ומקום בעולם, עד כדי כך שגם כאן בבניין הפרלמנט הבריטי ראו לנכון להקדיש עבור זה דיון מיוחד ורשמי ולהכריז על הקמת הסניף החדש שיסייע ויפעל למען שימור הר הזיתים.

לאחר מכן נשאו חלק מהרבנים דברי ברכה קצרים, כשכל רב מדגיש את חשיבות הנושא של הר הזיתים, בין הרבנים היו שסיפרו סיפור אישי, עדות למה שקורה ומתנהל בהר הזיתים בשנים האחרונות.

מרכזם של האירוע היו הנאומים המרכזיים של יו"ר הוועד הבינלאומי שהגיע מארה"ב מנחם לובינסקי ושל סגן ר"ע י-ם הרב יוסף דייטש.

מנחם לובינסקי הציג בפני המשתתפים את השתלשלות העניינים והנעשה בהר הזיתים מיום הקמת הוועד. הוא ציין את שיתוף הפעולה ההדוק שיש לוועד עם שרי הממשלה הבכירים, עם חברי הכנסת ועם ראשי המשטרה בארץ, וכן את המאמצים הגדולים שנעשים מידי יום לפעול למען הר הזיתים. כמו כן ציין מנחם לובינסקי כי כשם שפועלים למנוע מקרים קשים של אירועים וזריקת אבנים במקום, כך פועלים להקים מרכז מבקרים במקום ולפעול שהמקום יהיה נגיש יותר לטובת אלפי המתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ והעולם.

הרב יוסף דייטש שנשא את המשא המרכזי אמר בדבריו: "התכנסנו כאן היום כדי לציין את הקמת השלוחה האירופית של 'הועד למען הר הזיתים', ארגון נפלא הפועל מזה מספר שנים בארץ ישראל ובארה"ב , ומבצע עבודת קודש בהצלת ושימור הר הזיתים והגנה על הנכסים ההיסטוריים החשובים הפזורים ברחבי ההר. אבל לפני שנדבר על פעולותיו הברוכות של הועד,

הר הזיתים ראה את הנרצחים על קידוש השם בתקופת פרעות תרפ"ט, את עולי הגרדום ואת גיבורי מערכות תקומת ישראל, מגינים בחירוף נפש על העיר העתיקה ונסוגים ממנה רק כדי לחזור ולשוב אליה לעולם.

במורדות הר הזיתים קבורים גדולי האומה היהודית, ובהם זכריה הנביא, רבי עובדיה מברטנורא, רבי יהודה החסיד, האור החיים הקדוש – רבי חיים בן עטר, צדיקים שהיו מוקד משיכה להמונים בחייהם, וקברם ממשיך ומהווה מוקד עליה לרגל עד ימים אלה.

הר הזיתים והקברים הרבים של קדושי עולם המצויים בו, הוא אחד ממקומות התפילה המקודשים לעם היהודי לאורך הדורות. בזמנים קשים, בתקופות מצוקה, הר הזיתים היה אחד המקומות אליהם עלו בני הישוב היהודי להתפלל ולבקש על נפשם.

הועד למען הר הזיתים לקח על עצמו את האתגר, להפנות את תשומת הלב העולמית למה שמתחולל על הר הזיתים, וליצור רוח גבית שתחזק את ידי הממשלה וכוחות הביטחון במאבקם להחזרת הביטחון למבקרים ולמתפללים בהר.

בזכות פעילות הוועד, הממשלה וכוחות הביטחון נוקטים היום בצעדים רבים למיגור הפעילות של גורמים עוינים בהר הזיתים, אם במהלכי חקיקה ואם בנוכחות מוגברת של אנשי כוחות הביטחון וליווי ואבטחת המבקרים על ההר, וקידום בניית גדר היקפית סביב מתחם ההר.

אני שמח לעמוד כאן ולברך על כך שפעילות הוועד מתרחבת ומגיעה גם לבריטניה, מדינה שהיא ידידה אמיצה של ישראל ושל העם היהודי. אין ספק שהקמת השלוחה החדשה של הועד כאן בלונדון, תסייע להרחבת הפעילות המבורכת ולחזק את ההגנה על הר הזיתים ועל המורשת העשירה שהוא מסמל".

הועד להגנת הר הזיתים בפרלמנט הבריטי. צילום: יחצ
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר