מסע טורונטו

האדמו"ר מסאטמר וחברי המועצת של אגו"י למען ילדי צרפת

בצל המהומות והמתיחות בצרפת יוצא היום לדרכו "מסע טורונטו", לקרב את ילדי צרפת לתורה וליראת שמיים, בראשות האדמו"ר מהר"י מסאטמר וחברי מועצת אגודת ישראל בארה"ב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מהר"י מסאטמר (באדיבות המצלם)

מסע טורונטו יוצא לדרכו: חברי מועצת גדולי התורה של אגודת שיראל בארה"ב יוצאים למסע משותף עם כ"ק האדמו"ר מהרי"י מסאטמר למען הצלת ילדי צרפת.

בצל המהומות והמתיחות הגדולה בצרפת ולנוכח הכאב בפציעתם של יהודים שהוכו באסון הגדול בסוף השבוע שעבר, יוצא המסע לדרכו, לקרב את ילדי הממלכה לתורה וליראת שמיים.

המשלחת הכוללת את האדמו"ר מסאטמר, הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד, הגאון רבי דוד פיינשטיין ראש ישיבת תפארת ירושלים ובנו של פוסק הדור מרנא הגר"מ פינשטין זצ"ל, הגר"ב טויב בן האדמו"ר מקאלוב העוסק שנים רבות למען יהודי צרפת והגרי"ד טיטלבוים רבה של סיגוט ובן האדמו"ר מסאטמר - תגיע לטורנטו בשעות הצהריים, במטוס פרטי שהוחכר בידי הנגיד ר' ראובן וולף, המנהל את הקרן להצלת ילדי צרפת. הנגיד ר' רובי שראן יצטרף למסע וירתום מכוחו ומהונו להצלחת המסע.

הקרן להצלת ילדי צרפת הוקמה לפני כארבע שנים לאחר הטבח הנורא בישיבת 'אוצר התורה' בטולוז כשמחבל פתח באש לעבר התלמידים בעת רדתם מהאוטובוס. ארבעה יהודים נהרגו על קידוש השם והותירו רושם כביר וזעזוע על הרפובליקה הצרפתית והעם היהודי.

לנוכח אי הוודאות ורוחות האנטישמיות במקום בחרו משפחות רבות לעלות לישראל, דבר שגרם בעקיפין להיחלשות הקהילה במקום. האדמו"ר מקאלוב - החולה בניוון שרירים - העוסק שנים רבות בחיזוק ועידוד יהודי צרפת, ערך בחודשים האחרונים כינוס היסטורי בביתו בהשתתפות האדמו"רים מסקולען וסאטמר וראשי הישיבות בארה"ב, הגר"מ קוטלר, הגר"ד פיינשטיין, והגר"א פלדמן וקבעו למסד את הקרן להצלת ילדי צרפת, שמטרותיו לדאוג לילדי צרפת שנותרו שם ובעיקר למצוא ולממן מוסדות חינוך עבור העולים ארצה.

העלות המוערכת להקמת מוסדות עבור ילדי העולים עומדת על קרוב לשלושה מיליון דולרים.

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ארגן לצורך כך משלחת מיוחדת שטסה לצרפת לעמוד מקרוב אחר מצבם של הנותרים וביסוס והרחבת המוסדות למשפחות שנותרו במקום. האדמו"ר אף טס במיוחד למנצ'טסר כדי להתרים נגידים למען המטרה הזו. הוא אף הכניס בסוד העניינים את האדמו"רים מפעשווארסק ומהורדנקא שנחלצו והצטרפו.

במנ'צסטר אף נפגש האדמו"ר מסאטמר עם משלחת רבני צרפת שבאו להוקיר תודה על הפעילות והביאו את דבר המערכה. האדמו"ר פרס בפניהם את משנתו ואמר כי "האחריות עלינו לדאוג לאלו שעלו ארצה וגם לאלו שנותרו שם".

האדמו"ר סיפר כי שמע מחברי המשלחת שישנם שם משפחות רבות המקפידות על קלה כבחמורה אבל ישנו החשש שאם לא ינותבו ילדיהם למוסדות חינוך נאבד את הדור הבא. "החיוב הוא על כל אחד מאתנו", קרא האדמו"ר.

גורם בחסידות סאטמר אומר כי עצם הדבר שהאדמו"ר מסאטמר המייצג את הזרם הקיצוני בתוככי היהדות החרדית, נוסע ביחד עם ראשי ישיבות הליטאים שהם חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, מצביעה על חשיבות העניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר