מגיפה?

נגיף הדיזנטריה מתפשט: כ-800 ילדים כבר נדבקו. כל הפרטים

בכל קיץ נרשמת עלייה באבחון מחלת הדיזנטריה, אך השנה מדווח על עלייה משמעותית בתחלואה. משרד הבריאות: להקפיד על היגיינה כדי למנוע התפשטות הנגיף. כך תדעו אם ילדכם נדבק (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

משרד הבריאות מדווח בימים האחרונים, כי נרשמו השנה כ-300 מקרים של ילדים שנדבקו בחיידק, ועל פי הערכה יש עוד 500 ילדים שנדבקו, אך הדיווח לא הועבר לרשויות. האזורים המרכזיים בהם הייתה הדבקה - ירושלים ואשקלון. בדרך כלל בעונת הקיץ נרשמת עלייה באבחון מחלת דרכי העיכול הזו, אך השנה העלייה גבוהה בהרבה.

כידוע, התחלואה בחיידק הגורם לדיזנטריה מתאפיינת בשלשולים, אובדן תיאבון, חולשה, הקאות, חום גבוה וכאבי בטן, הנמשכים עד שבעה ימים. במקרים קיצוניים, החיידק אף עלול לפגוע במערכת העצבים. אם מתרחשת פגיעה כזאת, התסמינים שלה הם כאבי ראש, תחושת בלבול, קישיון עורף וגם פרכוסים והזיות עשויים להופיע.

ילדים בגיל הגן – בעיקר ילדים עד גיל 4 - הם הקרבנות הנפוצים של המחלה. ההדבקה בחיידק היא באמצעות מגע של הפה עם ידיים או חפצים שהיו במגע עם צואה של חולה ולא נוקו או חוטאו. היות שהמחלה מדבקת, היא עלולה להתפשט בקרב ילדים בגנים, קייטנות ומסגרות דומות אחרות בהן שוהים ילדים ביחד. אבחון הימצאותו של החיידק, מתבצע על ידי בדיקה של דגימות צואה שנשלחות לבדיקת מעבדה. שם, במקרה של הידבקות בחיידק, תתקבל תשובה תוך שלושה - ארבעה ימים.

ילדים מקיבוץ ניר עוז נדבקו בדיזנטריה (צילום: רועי עידן - ynet)

שתי סיבות מרכזיות להופעתו של החיידק בעיקר בקיץ: האחת – בקיץ שוהים הרבה ילדים בבריכות המהוות מרבץ לחיידקים. השנייה – בגלל הטמפרטורות הגבוהות בקיץ, מזון שלא נמצא בקירור אפילו לזמן קצר משמש כמצע לחיידקים. החיידק נמצא בעיקר במים או במזון שזוהם בצואה ועלול לגרום למגפה.

מה שבעיקר חשוב שתדעו, הן דרכי המניעה מהמחלה הלא נעימה: קודם כל - הקפדה על היגיינה בסיסית, הכוללת שטיפת ידיים במים וסבון אחרי ביקור בשירותים, לאחר החלפת חיתולים, לפני האוכל, לפני טיפול במזון ולאחר טיפול בחולה. בנוסף, הימנעות משליחת ילד חולה לגן או לקייטנה עשויה למנוע את הדבקת שאר הילדים. את הילד ניתן להחזיר למסגרת הלימודית רק יומיים לאחר שהבריא. ילד שחלה בזמן שהותו במעון או בקייטנה - יש להרחיק מהילדים האחרים ולטפל בו בביתו. כמו כן, את המקום שבו שהה הילד החולה, את כלי האוכל, הצעצועים, הסיר והבגדים שבהם השתמש - יש לחטא לפי הנחיות משרד הבריאות למוסדות החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר