ערב הסגרתו - הרב ברלנד מבהיר: לצדיק אסור לעבור עבירות

ערב הסגרתו הצפויה של הרב ברלנד לישראל, הוא קורא מכלאו לחסידיו לשרוף את הספרים מהם ניתן היה להבין כי לצדיק מותר לעבור עבירות: "ממש לשרוף את הספר הזה" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות קו המידע שובו בנים - 025875777)

לאחר הסערה ברסלב בעקבות פרסום ספרים מהם ניתן היה להבין כי לצדיק מותר לעבור על הלכות מכיוון שאין לו גוף ולאחר שגדולי הרבנים יצאו במכתבים חריפים נגד הספרים ובהמשך אף נגד הרב אליעזר ברלנד עצמו, לפני זמן קצר שחרר הרב ברלנד הקלטה חדשה בה הוא יוצא בחריפות נגד הספרים ומצווה על כל חסידיו לשרוף אותם.

בהקלטה מתא הכלא ביוהנסבורג נשמע הרב אליעזר ברלנד אומר "שלא יעלה על שום דעת שלצדיק מותר איזה שהוא דבר, כמו שרבנו אמר שתלמדו את הספר שנכתב עלי כמה שרוצים אבל לא לזוז מסעיף בשולחן ערוך. אנחנו באים כאן למחות ואמרנו תקנת חכמים לשרוף כי יש שמה איזשהו טעות שחס ושלום אפשר להבין לא נכון את הדברים".

הרב מוסיף ואומר "וממש לשרוף את הספר הזה ולא להחזיק את הספר הזה בשום אופן ולא לתת לשום טעות להשתרש כי כל ברסלב זה רק שמירת ההלכה על כל פרטיה ודקדוקיה ואפילו אדם שיהיה צדיק בכל השלמויות לא יוכל לעבור על שום הלכה בשום דבר ויהיה חייב בסקילה הרג וחנק וידונו אותו בגיהנום לדורי דורות אם חס ושלום טעות מתחת ידו".

כזכור, לפני כחודש פרסמו גדולי המשפיעים בברסלב מכתב חמור בו הם קוראים לשרוף ולאבד את הספר שנכתב על ידי חתנו של הרב ברלנד בעקבות "דברי כפירה ומינות שלא היו מאז שבתאי צבי ימ"ש". לאחר פרסום המכתב הורה הרב ברלנד לחסידיו לשרוף את הספרים.

אלא שכפי שנחשף ב"כיכר השבת" חלק מחסידיו של הרב ברלנד המשיכו ללמוד בספרים הבעייתיים וטענו כי הוראת הרב אינה נוגעת אליהם, כעת הרב ברלנד מוציא שוב הקלטה בקולו שמבהירה כי בשום אופן אין לקרוא בספרים, וכי בניגוד לנכתב בספר, גם לצדיק אסור בשום אופן לעבור על ההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר