22 שנה לפיגוע בקהילה היהודית בארגנטינה

בשעה זו (שני) הסתיימה העצרת המרכזית לציון הפיגוע הרצחני שאירע בבניין הקהילה היהודית "אמיה" בארגנטינה, ולזכר 85 הנרצחים בפיגוע. צפו בתמונות

(באדיבות המצלם)

בשעה זו (שני) הסתיימה העצרת המרכזית לציון הפיגוע הרצחני שאירע בבניין הקהילה היהודית "אמיה" בארגנטינה, ולזכר 85 הנרצחים בפיגוע.

בעצרת השתתפו נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי ושרים מהממשל הארגנטינאי לצד הגאון רבי שמואל אריה לוין, מנהיגה של יהדות דרום אמריקה יחד עם משפחות הנספים בפיגוע, ואלפים מבני הקהילה היהודית בארגנטינה.

האירוע החל בהדלקת משואה ב"פארק היבש" שבכניסה לבנין האמיה, לזכרם של 85 הנספים תוך הקראת שמותיהם.
מיד לאחר מכן, נשא נשיא האמיה וחבר המפלגה הדתית "הבור" רפאל סייח את המשא המרכזי, בדבריו עמד על המחדל שהאירוע טרם נחקר במלואו מזה 22 שנה.

עוד ציין בדבריו של-85 הנרצחים עלינו להוסיף את הנרצח האחרון אלברטו ניסמן הי"ד, שנרצח לכאורה מאחר ועסק בהעמדה לדין של אנשי הממשל שהיו מעורבים בביצוע הפיגוע.

בפגישתו עם הנשיא, בירך אותו הרב לוין בברכת 'שחלק מכבודו' והנשיא הודה לו על כך נרגשות.

לאחר מכן, עלתה אחת מבני משפחות הנרצחים, כשאף היא מאשימה את הממשל בארגנטינה שלא עשה די בכדי לחקור ולהעמיד לדין את מבצעי פיגוע הטרור הגדול ביותר בהיסטוריית ארגנטינה.

יצויין, כי את האירוע סיקרו כל כלי התקשורת בארגנטינה, כשהם מציינים כי הפיגוע לא היה רק נגד הקהילה היהודית בארגנטינה, אלא נגד האומה הארגנטינאית כולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר