אלו הדרישות של החרדים בנושא השבת

ראשי המפלגות החרדיות נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודנו עמו בנושא פתיחת העסקים בשבתות. בין הדרישות שהציגו: לאפשר לשר הפנים לבטל חוק עזר עירוני (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט ודרעי (צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל, פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני נפגשו הערב (שני) עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודנו עמו בנושא פתיחת העסקים בשבתות. בפתח הפגישה היועמ"ש ביקש מהמשתתפים שלא להדליף את תוכן הפגישה לתקשורת.

בסיום הפגישה הוסכם כי המדינה תבקש מבג"צ להאריך ב-45 יום את הזמן עד להגשת תשובת המדינה לעתירה לאשר פתיחת עסקים בשבתות ברחבי העיר תל אביב.

החרדים העלו את הנושא של חוות הדעת המשפטית מצד גורמים במשרד המשפטים לפיה לשר הפנים ולממשלה אין סמכות לבטל חוק עזר עירוני, כדוגמת החוק של עיריית ת"א המאפשר לפתוח עסקים בשבת.

החרדים המשיכו ודרשו כי לממשלה או לשר הפנים תהיה אפשרות לבטל חוק עזר עירוני. סמכות שקיימת כיום בסבירות נמוכה.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", במהלך ישיבת ראשי המפלגות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את נושא פתיחת העסקים בשבת וההשלכות לכל הארץ מתשובת המדינה לעתירת עיריית ת"א בנושא.

דרעי העלה את הנושא לאחר חוות דעת של גורמים במשרד המשפטים שלדבריהם אין לו ולמשרד הפנים סמכות לפסול את חוק העזר של עיריית תל אביב המאפשר פתיחת מרכולים בשבת. בסיום הוחלט לקיים את הפגישה המדוברת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר