דאגה במערב

צפון קוריאה ערכה ניסוי נוסף בטילים ארוכי טווח

דיווחים שאומתו על ידי האמריקאים מספרים על ניסוי של 3 טילים בליסטיים שנורו לעבר הים. האמריקאים מאיימים להביא את הנושא לדיון באו"ם, אך העריץ הצפון קוריאני לא מתרגש מכך (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב - DD News)

גוברת המתיחות בין צפון קוריאה הקיצונית למערב: המנהיג הקומוניסטי קים ג'ונג און "מנפח שרירים" שוב והפעם בדמות שלושה טילים בליסטיים המסוגלים לכסות את כל שטחה של שכנתה, קוריאה הדרומית ששוגרו הלילה (ג'), כך מסרו גורמי צבא דרום קוריאניים.

לדבריהם, השיגורים נעשו לעבר ימה המזרחי של צפון קוריאה, ממחוז הואנגז'ו בצפון-מערב המדינה והטילים הבליסטיים מסוגלים להגיע לטווח של כ-600 קילומטרים, איום רציני על כל שכנותיה של קוריאה הצפונית. הפיקוד האסטרטגי במחלקת ההגנה של ארצות הברית אישר כי זיהה שלושה שיגורי טילים, בהם מה שהעריך כטיל אחד לטווח בינוני ועוד שני טילי סקאד. יחד עם זאת, נמסר בהודעת הפנטגון, כי ניסוי הטילים אינו מהווה איום על אמריקה הצפונית, וכי נושא השיגור יעלה לדיון מעל במת האו"ם.

זאת לא הפעם הראשונה שהצפון קוריאנים מבצעים ניסויי טילים ומדובר כבר בסדרת ניסויים שנערכו בחודשים האחרונים על ידי צבאו של השליט העריץ קים ג'ונג און. לפני כחודש דווח כי צפון קוריאה קיימה שני ניסויים תוך שעתיים, כששיגרה לכיוון הים שני טילים בליסטיים לטווח בינוני. גורמים בקוריאה הדרומית ובפנטגון מסרו כי להערכתם השיגור הראשון כשל, בדומה לארבעת הניסיונות שנעשו מאז חודש אפריל השנה. ההערכות הן שהטילים ששוגרו בניסוי הקודם הם מסוג "מוסודאן".

באפריל האחרון שיגרה קוריאה הצפונית טיל בליסטי מצוללת. מפרטים שפרסמה דרום קוריאה עולה כי הטיל הבליסטי הגיע למרחק של 30 קילומטרים בלבד, לעומת 300 קילומטרים הנדרשים למיצוי יכולת שיגור טילים שכאלו. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית מסרה שהניסוי היה מוצלח ושהשליט קים ג'ונג און עקב אחר נקודת השיגור התת-מימית של הטיל.

גם בשנה שעברה ביצעה צפון קוריאה ניסוי דומה של ירי טיל בליסטי מצוללת והצעד הזה סימן התקדמות במערכות הנשק של הדיקטטורה המאיימת על שכנותיה. לאחר אותו ניסוי, נראה היה שניסויי השיגור הנוספים לא עלו יפה וצפון קוריאה נאלצה לשדר סרטונים מזויפים שהציגו ניסוי מוצלח לכאורה. כך לדברי מומחים שבחנו את הסרטונים.

לאחרונה דווח כי ארצות הברית הציבה בשטחה של דרום קוריאה שנמצאת תחת השפעת המערב מערכת הגנה מפני טילים. צבא צפון קוריאה איים להגיב ב-"תגובה מעשית" נגד פרישת המערכת למרות שהסיכוי שקים ג'ונג און על כל שגעון הגדלות שלו יפתח במלחמה ישירה מול ארה"ב נמוך מאד מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר