אבסורד

המל"ט העוין שחדר מסוריה וחמק - יוצר על ידי ישראל

בחיל האוויר מתקשים להתאושש מהכישלון המבצעי של כל שלושת ניסיונות יירוט המל"ט הסורי שחדר שלשום לישראל. אולי הגילוי הטרי כי ישראל ייצרה אותו, יעזור להם בפעם הבאה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניסיון היירוט (צילום: דוברות עיריית צפת)

לפני יומיים, כזכור, חדר מל"ט סורי לתחום האווירי בשטח ישראל ושלושה ניסיונות ליירטו לא עלו יפה, והוא הצליח לחמוק חזרה למקום ממנו שוגר. היום (שלישי) מתברר, כי כלי הטיס הבלתי מאויש הוא מתוצרת... התעשיות הביטחוניות של ישראל.

מחקירת האירוע עולה כי מדובר במל"ט מדגם "סרצ'ר", שמפעילים הרוסים בסוריה, ומשמש למשימות צילום ואיסוף מודיעין. את המטוס ישראל מכרה לרוסים, שאף קיבלו היתר להקים מפעל הרכבה שלו בסוריה. זהו מל"ט ותיק שכבר יצא משירות בחיל האוויר ונמכר בתפוצה רחבה בעולם.

בינתיים, בחיל האוויר נמשך התחקיר לבירור נסיבות כישלון יירוט המל"ט החודר. מהתחקיר עולה כי ביחידת הבקרה הצפונית זיהו את המל"ט במרחק 24 ק"מ מגבול ישראל ועקבו אחריו. טיל פטריוט ראשון שנורה לאחר שחצה את הגבול (לעומק של 4 ק"מ בשטחנו) התפוצץ רחוק מהמל"ט כתוצאה מתקלה. הטיל השני שנורה החטיא. מטוסי קרב שהוזנקו מבעוד מועד ירו טיל אוויר-אוויר שהחטיא אף הוא. בעקבות הכישלון מחפשים כעת בחיל האוויר פתרונות ליירוט כלי טייס קטנים ואיטיים, שטסים נמוך.

כבר מספר שנים שבחיל האוויר יודעים כי חיזבאללה וחמאס מצטיידים במל"טים ורחפנים, ובכל זאת לא תיעדפו את העניין ולא הניחו פתרונות אפקטיביים לגילוי ויירוט. היום, בעקבות כישלון היירוט, מחפשים - גם בתוך התעשיות הביטחונית המקומיות - בחיל פתרונות אפשריים וחדשניים למקרים שכאלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר