לירה לכל ק"מ

הפתרון לפקקים? שירותי מוניות על... אופנועים

צעיר מצרי המתגורר באלכסנדריה שבמצרים הקים חברה חדשה שמעניקה שירותי מונית אבל על אופנועים שלא סובלים מפקקי התנועה והעומסים האדירים (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העומס בכבישי אלכסנדריה (צילום: שאטרסטוק)

נתיבי התחבורה המצריים אינם מפותחים במיוחד מה שגורם לעומסי תנועה קשים במיוחד בערים הגדולות של המדינה שמונה 85 מיליון בני אדם. הפקקים האדירים הולידו רעיון מקורי של חברה פרטית בשם "קאבי" (cabby) שפועלת בעיר החוף אלכסנדריה, השנייה בגודלה במדינה. החברה מציעה בעצם שירות של מוניות בדומה לגט-טקסי אבל לא באמצעות מכונית, אלא עם אופנוע.

מדובר בשירות שאפשר להזמין טלפונית או באמצעות הסמארטפון באפליקציה של החברה, והוא עולה בסך הכול עשר לירות מצריות (קצת יותר מארבעה שקלים). הלקוח משלם על כל ק"מ עוד לירה מצרית אחת, השווה לקצת יותר מחצי שקל, מדווחים ב-ynet.

"הפכנו את התחביב של הצעירים והצעירות למודל עבודה רווחי", התגאה מייסד החברה, מוחמד סעד א-דין. הוא מקווה שאחרי ההצלחה באלכסנדריה והסיקור התקשורתי הרחב, החברה תתפשט גם למקומות נוספים ובראשם המטרופולין הגדולה במדינה, הלא היא הבירה קהיר.

כפי שצוין, גם צעירות משתתפות במיזם, במטרה לתת מענה לביקוש מצד נשים ולעמוד בכללי הצניעות המקומיים.

אך יש מי שחושש מכך שאופנוע הוא לא כלי תחבורה בטיחותי, בייחוד כשמדובר באנשים מבוגרים יותר. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, כבר עודד את האזרחים להשתמש באופניים במקום כלי רכב לשם חיסכון כספי, ומעת לעת אף נותן דוגמה אישית כשהוא יוצא לרכיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר