יוזמה חדשה

הסוף לכרטיסי אשראי? הסמארטפון יהווה תחליף

יוזמה חדשה של שתי חברות גדולות בארה"ב תאפשר למשתמשי מכשירי הסמארטפון למשוך כסף מכספומטים מבלי להזדקק לכרטיס אשראי באמצעות קוד במכשיר וטביעת אצבע (חדשות, דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם כרטיסי האשראי הולכים להיעלם? אפליקציית ה-Apple Pay שהשיקה אפל אכן מאפשרת שימוש במכשיר ככרטיס אשראי ככספומט, אך ייתכן כי בקרוב מאוד התופעה הזו של הוצאת מזומן עם הסמארטפון במקום כרטיס האשראי עתידה להתרחב.

מדובר ביוזמה חדשה של שיתוף פעולה בין חברת FIS לבין רשת הכספומטים הגדולה ביותר בארצות הברית PAI, המחזיקה בכ-70 אלף כספומטים ברחבי המדינה שאינם משתייכים לבנק ספציפי

הפיתוח החדש מאפשר שימוש באמצעות הסמארטפון. כל לקוח יקבל קודQR אישי אותו הוא יציג מול מצלמת הכספומט וכדי לאבטח את ההעברה יעשה שימוש באמצעי בטיחות יעיל במיוחד – טביעת אצבע באמצעות ה-Touch ID של האייפון.

המהלך הזה מצטרף כאמור, למהלך של Bank of America בחודש שעבר של תמיכה במשיכת מזומן מכספומטים באמצעות Apple Pay בכספומטים נבחרים ברחבי קליפורניה. אם נחבר לזה את היוזמה המשותפת החדשה של FIS Cardless Cash ו-Payment Alliance International, אפשר להגיד כי המגמה המסתמנת היא שכרטיסי האשראי ככל הנראה הולכים להיעלם.

המומחים מסבירים כי בניגוד לכרטיס האשראי שיכול ללכת לאיבוד ואז המוצא יכול להשתמש בו לפני שהוא מבוטל, מכשיר הסמרטפון מאלץ אבטחה גבוהה יותר של טביעת אצבע מה שהופך אותו ליעיל יותר למניעת גניבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר