הכל על "חוטים וקשרים" – במוזיאון ישראל

חוטים וקשרים עומדים במרכזה של תערוכת אמנות חדשה במוזיאון ישראל. התערוכה מציגה, באמצעות אמרות מן המקורות ויצירות אמנות, את עולם החוטים הקושרים את חיינו – משרוכי הנעליים ועד כבלי החשמל. כניסה חינם לילדים בימי שלישי ורביעי אחה"צ. בחודש אוגוסט הכניסה לילדים חינם כל החודש (מוזיאון, שיווקי)

הכל על חוטים וקשרים במוזיאון ישראל (צילום: ציפורה רפאלוב)

בכניסה לתערוכה – "מערת" חוטים ענקית וכשנכנסים אל תוך המבוך מבינים כמה החוט, בצורתו הבסיסית, הקווית והפשוטה, יכול להפתיע. ילדים כמו גם מבוגרים המהלכים בתוך המבוך מרגישים כמו בתוך קורי עכביש או לחילופין בקן ציפורים סבוך כשחוטים פשוטים מקיפים אותם מסביב ויחד יוצרים מקום מוגן ומורכב.

בתערוכה מוצגים - חוטי קשירה של מפרשיות שנמתחו בין שני קצוות, הנראים כמו מפל של קרני אור, ועליהן מרחפים יצורים שונים מעל לראשי המבקרים. חבלים ושקי יוטה העשויים חוטים יוצרים שולחן ערוך לארוחה כאשר כל הכלים תלויים מהתקרה ומרחפים ללא שולחן, ערסל חוטים וחבלים, הליכה על חבל מתוח בין גורדי שחקים ועוד.

התערוכה החדשה של האוצרת ד. שלו, מיועדת לכל המשפחה ומאפשרת להתבונן דרך פריט פשוט אותו הם מכירים מחיי היומיום – חוט, ולגלות משמעויות רבות ומפתיעות בפריט כה בסיסי. המבקרים מוזמנים להיות חלק פעיל מהיצירות, לקשור חוט של צמר צבעוני לעץ מיוחד, "ללכת" על חבל המתוח בין גורדי שחקים וחוויות נוספות. המוזיאון מלווה את התערוכות בפעילויות מיוחדות לילדים החל מסדנאות יצירה ועד מבוך חבלים אתגרי מיוחד לילדים.

בין שפע התערוכות המוצגות בחודשי הקיץ במוזיאון ישראל –

"פרעה בכנען" פרק נשכח בהיסטוריה על 350 שנות שלטון המצרים בכנען בימי אבותינו; "המומיה: סוד החניטה המצרית" – מומיה מצרית בת כ-2,200 שנה ומוצגים נוספים חושפים את אחד התהליכים המסתוריים ביותר באנושות.

"יציאת מצרים השניה" - אוסף תשמישי קדושה מקוריים שהיו בשימושם של בני הקהילה היהודית במצרים, מתפללי בית הכנסת "חנאן" שבקהיר. האוסף הנדיר, שמצא דרכו לישראל בשנות ה-50 וה-60 כולל פרוכות, תיקים ורימונים לספרי תורה ותשמישי קדושה נוספים.

בחלל תצוגה חדש בסמוך להיכל הספר מוצג התנ"ך הזעיר בעולם בגודל גרגר סוכר עליו חרות התנ"ך כולו. שילוב תצוגה זו בהיכל הספר ממחיש כיצד במשך אלפי שנים הטכנולוגיה כל הזמן השתנתה, אבל הטקסט נשאר נצחי. תצוגת קבע נוספת בעלת משמעות מיוחדת בחודשים תמוז ואב הוא מודל הבית השני, כפי שנראתה ירושלים בשנים שלפני חורבן הבית השני.

בימי שלישי, וביום רביעי החל משעה 4 אחה"צ הכניסה לילדים חינם ובחודש אוגוסט המוזיאון פותח את שעריו לילדים בחינם לכל החודש.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר