המניות מזנקות

39 מיליארד דולר: טירוף הפוקימון גו נמשך

ערך חברת 'נינטנדו' יצרנית משחק המציאות הרבודה הפופלארי, זינק פלאים בשבועיים האחרונים ולראשונה מזה זמן רב מאד זינק ערך החברה ועקף את המתחרה הגדולה שלה - סוני (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(יח"צ)

לפעמים כל מה שצריכה חברה בדעיכה זה משחק אחד שיטריף את העולם ויזניק את ערכה. הבוקר (שלישי) זינקו מניותיה של חברת 'נינטנדו' - החברה האחראית לטירוף הפוקימון גו - בעוד 14% ובכך עקפו את מניותיה של מתחרתה הגדולה, סוני.

לאחר כשבוע וחצי להשקת המשחק הצליחה נינטנדו לדחוף את שווי השוק שלה מעבר לזה של סוני, הודות לטירוף הגלובלי למשחק ה"פוקימון גו" שלה. שווי השוק שלה קפץ היום מעל לרף ה-39 מיליארד דולר בטוקיו, והיא ממשיכה את הטיפוס שהחל מיד לאחר שהאפליקציה הפכה לתופעה ויראלית, כך מדווח ב"כלכליסט".

הכנסות המשחק ממכירות דרך האייפון בשבוע הראשון להשקתו, ועוד לפני שהגיע לפריסה גלובלית מלאה (הוא יושק בישראל רק בשבועות הקרובים), מוערכות ב־1.6–1 מיליון דולר ליום. אם המגמה תישמר הוא צפוי להגיע להכנסות שנתיות של מיליארד דולר בשנה. לשם השוואה, משחק קאנדי קראש הפופולרי של קינג מגלגל הכנסות שנתיות של 2–1.5 מיליארד דולר.

ביום שישי האחרון קבעה נינטנדו שיא למחזור הגבוה ביותר שנרשם בתוך יממה ביפן – 4.5 מיליארד דולר.

על פי דויטשה בנק אתמול, "פוקימון גו הוא תופעה אמיתית – בקצת יותר משבוע, המשחק הוסיף 19 מיליארד דולר לשווייה של נינטנדו. השוק כעת מעריך את שווי השוק של החברה ב-27 מיליארד דולר ומעמיד אותה בשורה אחת עם חברות גלובליות מובילות כגון 'אילקטרוניק ארטס' ו'אקטיביז'ון בליזארד' המחזיקות כל אחת ב-5% משוק המשחקים הגלובלי, לעומת 2% של נינטנדו". כותבים אנליסטים בדויטשה בנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר