גרמניה

"פיגוע הגרזן בגלל הפליטים שמרקל הכניסה"

הרוחות סוערות בגרמניה לאחר הפיגוע בו נפצעו קשה 4 בני אדם. מנהיג תנועת "אלטרנטיבה לגרמניה" מאשים את הקנצלרית מרקל שאישרה את כניסתם של פליטים רבים למדינה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

החלפת האשמות בגרמניה בנוגע לאשמה לאחר פיגוע הגרזן הלילה שבו פצע קשה פליט אפגני מוסלמי ארבעה בני אדם ברכבת בדרום גרמניה. נטילת האחריות של דאעש הבוקר לפיגוע, היא הפעם הראשונה שבה ארגון הג'יהאד נוטל אחריות לפיגוע על אדמת גרמניה והרוחות במדינה סוערות.

מנהיג תנועת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) המתנגדת להגירה אמר בצהריים (יום ג') כי הקנצלרית אנגלה מרקל ותומכיה הם אלה שיש להאשים במצב הביטחוני המסוכן, בשל המדיניות שלהם שבמסגרתה קידמו בברכה מאות אלפי פליטים לתוך גרמניה: "המדיניות הזו הביאה לגרמניה יותר מדי גברים צעירים מוסלמים, רדיקלים וחסרי השכלה", אמר.

השלטונות עצמן מנסים שלא לקשר באופן ישיר את ההתקפה לאסלאם אם כי זעקות ה"אללה הוא אכבר" של התוקף לא מותירות יותר מידי מקום לספק. שר הפנים של גרמניה יואכים הרמן אמר בצהריים כי חקירה ראשונה לא מצאה קשר ישיר בין התוקף לבין דאעש ולא נמצאו הוכחות לכך שהוא חלק מרשת טרור, ולעת עתה נראה כי הוא עבר הקצנה-עצמית ופעל לבדו, גם אם בשם הרעיונות של דאעש. אנשים שהכירו את התוקף תיארו אותו "שקט ומאוזן שהלך למסגד בחגים חשובים, אבל לא ממש הלך לשם מדי שבוע". הם תיארו אותו מוסלמי אדוק, אבל בשום אופן לא כזה שיהיה קיצוני מידי.

השר הרמן ניצל את ההזדמנות לקרוא לגרמנים שלא לחשוד מעתה בפליטים אחרים ושלא להפסיק לחיות את חייהם כתמיד – אלא להמשיך לנסוע ברכבות ובתחבורה הציבורית ללא חשש. "יש דברים שבבירור מצביעים על רקע איסלאמיסטי, אבל אין כרגע הוכחה הקושרת את התוקף לקיצונים אחרים. צריך עדיין לחקור את זה", אמר הרמן.

שר הפנים אמר עוד כי המשטרה תגביר את סיוריה ברחבי גרמניה בימים הקרובים, אך הוסיף כי לעת עתה אין כוונה או צורך להגביר את צעדי הביטחון מעבר לכך. "אנחנו לא יכולים להגיב בהגברה גדולה עוד יותר של האבטחה – אם נגביר את האבטחה במבני ממשל עדיין לא נוכל למנוע התקפות נגד אוכלוסייה במקומות אחרים", הסביר.

בדומה לישראל גם בגרמניה התעורר דיון ציבורי האם היה צורך לירות במחבל או לנסות לנטרל אותו בפציעה בלבד במיוחד לאור העובדה שהוא כבר ברח מהזירה, בנקודה זו הממשלה הגרמנית מגבה את המשטרה וטוענת כי "הוא נעצר אבל התנהג בתוקפנות וניסה לתקוף אנשי משטרה, ואז הם החלו לירות והוא נהרג. אין סיבה למתוח ביקורת על המשטרה, אנחנו מודים לה מאוד על מעשיה", אמר שר הפנים.

בפיגוע אמש, בסביבות 21:00 שעון מקומי, תקף הנער במכות גרזן ובדקירות סכין בקרון רכבת ארבעה נוסעים מהונג קונג, שלושה מהם באורח קשה, תוך כדי שהוא צועק לפי עדויות "אללה הוא אכבר".

בבוקר שר הפנים הגרמני הודיע כי בחדרו של התוקף נמצא דגל דאעש מצויר. היום בצהריים נטל דאעש אחריות למתקפה, וכינה את הנער "אחד מחיילי המדינה האיסלאמית" אם כי עדיין לא ברור אם מדובר בפעיל ישיר של הארגון או רק נער שהושפע ממנו מרחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר