התמוטט במהלך הדיון

מעצר הרב ברלנד הוארך; תלמידו: "מהיום אנחנו נגד המדינה"

מעצרו של מנהיג קהילת "שובו בנים" החשוד הרב אליעזר ברלנד הוארך ביומיים בלבד. אחד מחסידיו איים בשיחה עם "כיכר השבת": "אחזיר את תעודת הזהות שלי ולא אצביע בבחירות" (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

בית המשפט האריך היום (שלישי) ביומיים את מעצרו של מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד החשוד במעשים חמורים. בסיום הדיון הוא הועבר לבית חולים לצורך קבלת טיפול רפואי לאחר שלכאורה חש ברע. במהלך היומיים אמורים להיערך עימותים בין הרב והמתלוננות נגדו.

כזכור, לאחר שלוש שנים של הימלטות וכארבע שנים לאחר פרסום העדות המטרידה הראשונה לגביו על ידי יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", נחת הבוקר הרב אליעזר ברלנד בישראל. עם נחיתתו בשעה 9:23 הרב נעצר והובהל לחקירה, אליה הוא דרוש מזה שלוש שנים. מחוץ לשדה התעופה היו מאות בודדות מתלמידיו של הרב שהגיעו בכדי לתמוך בו.

הרב ברלנד מוסגר לישראל, הבוקר (מתוך ynet)

מיד עם נחיתת המטוס, נלקח הרב ברלנד מדלת צדדית, כדי למנוע הפרעה מצד חסידיו, הן אלו שהיו עמו על הטיסה והן אלו שהמתינו בנתב"ג. עשרות שוטרים בלבוש אזרחי המתינו לרב מתחת למטוס בכדי למנוע כל הפרעה אפשרית מצד החסידים.

רב קהילה בצפון וחסידו של הרב ברלנד, סיפר בשיחה ל"כיכר השבת": "אני ועוד כ-30 איש מהקהילה מהצפון נישאר ליד הכלא עד שהרב ישוחרר. אנחנו רוצים לשמוע את קולו ואת שיעורו ולראות שהרב מרגיש טוב. אנחנו מוכנים למסור את הנפש בשבילו, מהיום אני לא תומך עוד במדינה - אני אחזיר את תעודת הזהות שלי ולא אצביע יותר בבחירות" איים.

"נטורי קרתא צודקים בכל מה שהם אומרים נגד מדינת ישראל. איך אפשר לקחת רב צדיק ולשים אותו בכלא בלי שום טיפת אמת?". יעקב, מעריץ נוסף של הרב ברלנד אומר כי התוכנית היא "לארגן אוטובוסים מכל רחבי הארץ ולעשות עצרת גדולה. אני מאמין שיבואו גם חילונים כי לכולם קשה שרב יושב בכלא".

הרב ברלנד עזב את ישראל לאחר שתלמיד לשעבר האשים אותו במעשים חמורים. הרב נסע בתחילה למרוקו ועזב את המדינה לאחר כחצי שנה בשל הוראת מלך מרוקו.

בהמשך, הרב ברלנד עבר לזימבבואה בה שהה מספר חודשים. לאחר פרסום בעיתונות המקומית על החשדות נגד הרב ועל סיבת שהותו במדינה, נעצר הרב ברלנד והושפל לעיני המצלמות כשהרשויות בזימבבואה שיחררו תמונות של הרב מובל בבגדי אסיר, ללא כיפה ובאזיקים.

לאחר שעזב את זימבבואה, המשיך הרב ברלנד לדרום אפריקה, אך לאחר מספר חודשים נאלץ לעזוב גם את דרום אפריקה מאחר והמשטרה המקומית החלה לחפש אחריו במטרה לעוצרו. הרב המשיך עם מאות חסידיו להולנד ונעצר במדינה לאחר בקשת הסגרה שהגישה מדינת ישראל. במהלך הדיונים להסגרתו, נמלט הרב מהולנד למרות צו איסור יציאה שעמד נגדו.

לאחר שנמלט מהולנד, חזר הרב לדרום אפריקה שם ערכו השוטרים חיפושים אחריו מספר פעמים. לפני מספר חודשים הוא נעצר, והלילה, לאחר שהייה ממושכת במעצר, הוא מוסגר לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר