ברוב של 62: "חוק ההדחה" אושר בכנסת

מילאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 62 מול 47, את "חוק ההדחה" המאפשר להפסיק כהונת ח"כ שהסית לגזענות או תמך במאבק אלים נגד מדינת ישראל (פוליטי)

ההמולה במליאה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

מילאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית, את "חוק ההדחה" המאפשר להפסיק כהונת חבר כנסת שהסית לגזענות או תמך במאבק אלים נגד מדינת ישראל.

62 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק לעומת 47 מתנגדים, זאת לאחר דיון סוער במליאה. ההצעה מאפשרת להדיח חבר כנסת בתמיכת 90 חברי כנסת שמהם לפחות עשרה אינם חברי קואליציה.

תחילה, ח"כ ניסן סלומינסקי הציג את הצעת החוק, כשסיים, הבחינו באופוזיציה כי אין לקואליציה רוב וביקשו לקיים הצבעה מיידית אך בקואליציה התעקשו שסלומינסקי יענה על קריאות הביניים הרבות. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אישר זאת עד שהקואליציה השיגה רוב.

במהלך הדיון הוצא ח"כ אילן גילאון (מרצ) מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. הח"כים הערבים, ג'מאל זחאלקה ואחמד טיבי זעקו: "אנחנו פה, תבינו כבר, אנחנו פה".

ח"כ טיבי אמר עוד כי "לא היו הסתייגויות ולכן אין מקום לפי התקנון לעוד דיון, יש מקום לעבור להצבעה. דבר כזה עוד לא היה. אין דבר כזה בתקנון הכנסת". ח"כ סלומינסקי אמר כי אחת ההערות הקשות ששמע הייתה שהחוק מכון כלפי "מפלגה מסוימת".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בנאומו כי "דגל שחור מתנוסס מעל הכנסת". לאחר מכן צייץ בטוויטר: "חוק ההדחה הוא כתם עכור על פניה של ישראל. ממשלת השנאה עסוקה רק בהגדלת הקרע שמאיים על מדינת ישראל יותר מכל אויב חיצוני".

במהלך הדיון, אמרה ח"כ מרב מיכאלי כי "אני באופן אישי התחייבתי לקזז את חברת הכנסת ציפי חוטובלי במהלך חופשת הלידה שלה וכך עשיתי במשך השבועות האחרונים. גם הערב היא מקוזזת עם חבר כנסת שנמצא בחו"ל באישורי כי הוא מקוזז עם ח"כ חוטובלי. וראה זה פלא, מי יושבת באמצע הדרמה במושבה ומוכנה להצביע? אני דורשת שאדוני יאסור עליה להצביע ויציל את מעט האמון השברירי שהאמון רוחש לכנסת ולחברות וחברי הכנסת".

בעקבות הדברים, חוטובלי לא השתתפה בהצבעה. לאחר מכן היא פרסמה כי היא "קוזזה על ידי האפוזיציה במהלך כל חופשת הלידה בעזרתה של ח"כ מירב מיכאלי. באופן חד פעמי התבקשה סגנית השר מיו"ר הקואליציה להגיע למשכן על מנת לגבות את ההצבעה על חוק ההדחה שדורש 61 קולות. מהרגע שהתברר שישנו רוב, סגנית השר כיבדה את בקשת האופוזיציה ויצאה מהמליאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר