עכשיו זה סופי

דונלד טראמפ המועמד הרשמי של המפלגה הרפובליקנית

המיליארדר דונלנד טראמפ הוכרז באופן סופי כמועמד המפלגה הרפובליקנית לבחירות לנשיאות ארה"ב בעוד כ-4 חודשים לאחר שהביס באופן משמעותי את יריביו. טראמפ: "לא אאכזב אתכם" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אחרי שהפתיע את ארה"ב ואת העולם כולו וגבר על 16 מתחרים בפריימריז ונותר לבדו במרוץ הבטיח הלילה (רביעי) המיליארדר הסוער, דונלד טראמפ, את המינוי לתפקיד המועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירות שיתקיימו בעוד פחות מחצי שנה.

ביום השני של הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, במהלך חלוקת הצירים בהתאם לתוצאות הפריימריז, חצה טראמפ את רף הצירים הנדרש (1,237) וזכה רשמית במועמדות.

מי שבישר לטראמפ על הבשורה המשמחת היה בנו, דונלד טראמפ ג'וניור, שהקריא את חלוקת הצירים של מדינת ניו יורק שממנה מגיעה המשפחה. הוא הודיע כי ניו יורק מעניקה לאביו 89 צירים. "זה כבוד עבורי להיות זה שמעביר את דונלד טראמפ מעל לרף הצירים הלילה", אמר בנו. "בהצלחה אבא, אנחנו אוהבים אותך".

בסך הכול קיבל טראמפ 1,725 צירים הרבה יותר מאשר מתחריו שמסתרכים אחריו בצורה משמעותית. טד קרוז קיבל 475 צירים, ג'ון קייסיק 120 ומרקו רוביו 114. עוד שלושה מועמדים קיבלו 12 צירים בסך הכול. אחרי ההצבעה העניקה באופן רשמי הוועידה את תפקיד המועמד לסגן הנשיא למושל אינדיאנה מייק פנס, שבו בחר טראמפ בשבוע שעבר. פול ריאן, יו"ר בית הנבחרים, הכריז כי טראמפ ופנס יהיו נציגי המפלגה בבחירות.

בתגובה ראשונה להכרזה כתב טראמפ בטוויטר: "כבוד גדול להיות המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב. אני אעבוד קשה ולעולם לא אאכזב אתכם! אמריקה לפני הכול!". טראמפ, שנמצא בניו יורק, הודה לחברי המפלגה בשידור לווייני מאוחר יותר ואמר שהוא מבטיח להביא "מנהיגות ושינוי אמיתי" לוושינגטון וכי הוא "לעולם לא ישכח" את הרגע הזה.

"אני כל כך גאה להיות המועמד שלכם לנשיאות ארה"ב", אמר טראמפ בשידור. "יחד השגנו תוצאות היסטוריות, עם מספר הקולות הגבוה ביותר בהיסטוריה של המפלגה הרפובליקנית. זאת תנועה ואנחנו צריכים ללכת את כל הדרך".

מנגד קלינטון מיהרה להגיב לבחירה בטראמפ בוועידה. "דונלד טראמפ הפך הרגע למועמד הרפובליקני. תעזרו עכשיו להבטיח שהוא לעולם לא ידרוך בחדר הסגלגל", כתבה בטוויטר.

לא מדובר היה בהפתעה מבחינתו של טראמפ, בפועל הצליח המועמד להשיג את מספר הצירים הנדרש בפריימריז כבר לפני כחודשיים. אך עד הרגע האחרון היה נדמה שבכירים רפובליקנים ינסו לסכל בוועידה את מועמדותו של טראמפ של אישיותו הסוערת והבעייתית והעובדה שלא היה בעבר פוליטיקאי, למרות ניצחונו הסוחף בפרימריז. טראמפ הזהיר בעבר ממהומות אם המפלגה תנסה למנוע את מועמדותו בוועידה.

כבר עתה סובל טראמפ מהתנכרות של בכירי המפלגה, שני נשיאי עבר, ג'ורג' בוש האב וג'ורג' בוש הבן, מחרימים את הוועידה בעקבות מועמדותו של טראמפ. גם ג'ון מקיין ומיט רומני, שהפסידו בבחירות לנשיאות ב-2008 וב-2012, לא מגיעים כמחאה.

הבטחת המועמדות הלילה הגיעה לאחר שבערב הראשון של הוועידה פרצה מהומה בעקבות כישלון מאמציהם של יריב טראמפ לערוך הצבעה על ההתנגדות למועמדותו. מנהיגי המפלגה קבעו כי אין די תמיכה לקיום הצבעה כזו. צירים הנמנים עם המחנה שמתנגד לו קראו בגנותו של טראמפ ונטשו את האולם.

טראמפ ינאם בוועידה הרפובליקנית ביום חמישי הפעם כמועמד המפלגה. כשכרגע עיקר המאמצים מרוכזים בפיוסה של אשתו מלניה שנעלבה קשות מהטענות נגד נאומה לפני כמה ימים כשהואשמה שגנבה חלקים מנאומה של מישל אובמה לפני שמונה שנים. למרות הלעג לכולם ברור שמלניה טראמפ, שבמקור מגיעה בכלל מסלובניה ואנגלית אינה שפת אמה, לא כתבה בעצמה את נאומה וככל הנראה נפלה קורבן לרשלנות של מי שהכין עבורה את הנאום.

בינתיים מתחזק טראמפ בסקרים ובסקר שפורסם היום של רויטרס הוא מצמצם את הפער מקלינטון מ-15% ל-7% בפחות משבוע כשבתחילת הדרך הפער ביניהם עמד על יותר מ-20 אחוז מה שמסביר את הלחץ של קלינטון מהמועמד הצבעוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר